måndag 16 juni 2008

Ännu en släng av stockning

Efter den sköna helgen då mamma och pappa var här började vi den nya veckan helt ok. Jag var på samtal på vc, tvåmånader efter förlossnings samtal och pratade givetvis amning. Min alldeles underbara sköterska ringde runt och fixade och donade för att hjälpa mig. skulle återkomma dagen efter. När jag var på samtal hade faster hand om Elsan. De tog en promenad hem till oss och sen stannade faster på mat på kvällen. trevligt tyckte både Elsa och vi.
På eftermiddagen föddes även lilla Amanda, fast det visste vi ju inte förrän på kvällen när vi kollade webbisar. grattis J och J.



På tisdagen var det dags för Elsa att gå till bvc för vägning. Ökat bra, vägde 5905g. jag fick beskedet att Eva fixat tabletter till mig som var målet under gårdagen! Glad över beskedet åker Elsa och jag hem för lite mat innan vi tar bilen in till stan. där shoppade vi presentkort till världens bästa morbror som fyllde 35 i onsdags! grattis!!! Vi hittade även lite bodys och en solhatt till Elsa på kappahl. jag hämtade ut mina tabletter. Glad att allt skulle lösa sig. Det höll i sig i ett par timmar, sen kände jag en knöl igen i ena bröstet... stockning.. mkt riktigt, på natten fick jag feber och frossa igen och bröstet gjorde snoront! bara att ringa vc på morgonen i gen och vi fick komma vid elva. Ny kur med pencillin och jens fick stanna hemma restena v veckan för att ta hand om elsa. jag har varit väldigt yr och mått illa, det beror på tabletterna jag fick för att stoppa mjölken och sen var jag ju matt av feber och stockning.. ingen vidare veckan med andra ord. Det gjorde med att jag missade träffen i Halmstad med tjejerna som jag sett fram emot sen innan Elsa föddes. Irriterande minst sagt. Men men.

Helgen blev lugn. Faster erbjöd sig att komma och avlasta med elsa på lördagen och de var vi inte sena att tacka ja till. Hon passade elsa och vi hämtade gips till badrummet, sen såg viinte jens mer på den dagen. Faster, elsa och jag hängde istället. Jag passade på att koka saften av rabarberna jag hade plockat innan och så gick vi en liten sväng, inte vågat mig ut själv innan ifall jag skulle bli så där yr men med sällskap kändes det bättre.

I går köpte vi lite barkmull och täckbark till rabatten på baksidan som vi rensade förra helgen, köpte för lite så det ska kompletteras i veckan. Var på Me and I party i gårkväll. Köpte en gul body med godis råttor till Elsa och ett hemligt paket. Ska vara 5 plagg för en tjej i strl 74. Kommer vara stort nu men det fanns inte mindre storlek och hon växer ju. Var utan elsa och det kändes konstigt, första egna saken jag gör sen hon föddes. Nu är jag ju inte heller viktigast... när jag inte ammar så kan ju jens klara henne lika bra som jag och det kändes lite sorligt att inte vara den som är viktigast samtidigt som det ju är en jättevinst att vi är två som kan dela på precis ALLT nu.

1 kommentar:

Soffi sa...

Åh vad besvärligt du har det vännen, lider med dig! Hoppas det blir bättre nu! Tycker du är så duktig som fixar så mycket hemma,förstår inte hur du hinner det med en liten ;)
Kramar i massor