fredag 19 augusti 2011

Första jobbarveckan.


En vecka har vi jobbat nu. Det har flutit på snabbt, jag har jobbat halvtid efter läkarbesöket i måndags. På måndag är det dags igen och hoppas på bra tryck. Elsa har börjat på storstugan, stora avdelningen på förskolan och det har gått väldigt bra. I onsdags var Elsa och jag på Me and I party hemma hos en kollega. Där fanns en jättesöt lekstuga som Elsa gärna tittade in och lekte i. Det var flera barn med och de lekte ute hela kvällen som vi var där. Härligt!



I dag har Elsa och jag haft ledig dag och vi har verkligen utnyttjat den. Började på maxi med handling och sen hem och baka. Vi gjorde paj till kvällen, foccacia bröd och polka biscotti.



Att plocka undan och städa upp i köket och resten av huset fick jag av någon lustig anledning göra själv, Elsa lekte lite med lera undertiden.



På kvällen har vi ätit lite kräftor, ost och skinkpaj, räkor, nystekta kantareller, bröd och ost. jens hade med sig en hel kasse kantareller hem från jobbet, fått av en kollega! Så himla snällt! Blev fyra påsar till frysen och så lite i kväll.


Jag älskar de röda fula kräftorna...


Elsa var väldigt skeptisk till en början och ville inte veta av de röda djuren med ögon....men efter ett tag ville hon gärna ha en klo... sedan kräftstjärtar om de var skalade...




När vi var klara så var Elsa redo att ha en kräfta med ögon på sin tallrik men hon rörde den aldrig direkt med händerna utan tog då hjälp av gaffeln för att peta lite på den...;)

Inga kommentarer: