söndag 28 augusti 2011

Lite på väggarna här hemma..


Vi satte upp två tavellister i "gamla rummet" tyckte det blev riktigt bra med lite blockfång på de tidigare tomma väggarna.. inte mkt för tomma väggar...fick bli ljusa saker då möblerna är så mörka.



I köket satte vi upp lilla kryddskåpet som jag köpte på secondhand och passade även på att äntligen få upp den handukskrokarna som jag fått av mamma för ett bra tag sedan. Minns inte var den kom från.. kommer du ihåg mamma?




Den tredje hyllan kom också upp på väggen. Hyllorna hittade jag i Norrköping och blev förälskad direkt. Mina gamla bakformar som jag köpt på loppis och fått efter min farmor har kommit fram lite.



På krokarna hänger två formar för klenäter och lite hjärtan. I burkarna har jag polka biscotti, skorpor, gamla kakformar och lavendelsocker.



På loppis i vämöparken i går hittade jag en kopp med mitt namn på. Den är ju likadan som Elsas så nu fick de kommafram lite mer de med! Bakformen får väl lämna plats för bebis mugg sedan.. vad det nu kommer stå på den...



Lilla kryddskåpet med emaljskyltar som berättar vilken krydda som ska gömmas i lådan. Starkpeppar var nytt för oss..:)



Handdukslisten.


Favoritskåpet ändrar utseende rätt ofta, just nu ser det ut så här. Knopparna har vi bytt. Hittade vi också i Norrköping i somras.




Nyckelskåpet som jag köpte på Öland i somras. På nummer två hänger Elsas nyckel till lekstugan. Lilla trähuset som pappa gjorde för så många år sedan.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Var hänger Jens mugg då? ;)

Anna sa...

Blev ju toppen med muggen! Verkligen roligt att den slapp ligga i låda till ingen användning! Ni har det så fint hemma! Kram