lördag 6 augusti 2011

Lekstugan dag 3


Lördag och arbetet fortsatte. Morfar fixar med dörren



Jens spikar foder och knutar



Dörr med handtag, låset är detsamma som på min gamla lekstuga så det är samma nyckel och samma nyckelring med en liten stuga i trä på.


Här fårlekstuganäven ett fönster ( som för övrigt satt på min gamla lekstuga)



Jag åkte iväg för att titta i kyrkan när min goa kollega T fick sin D. De var så fina och deras tre tjejer var näbbar...




När jag kom hem igen hade verandan fått räcke...


och jens hade börjat måla. vi var iväg innanoch köpte färg till både väggar, kutar och till golvet inne. Den blir faluröd med vita knutar.



morfar kämpar med kryssen på verandan och jens målar på.


jag tog tag i den vita grundfärgen och målade knutar





Så här ser lilla stugan ur nu... nu ska vi måla framsidan och sedan gå på en gång till med färg.

Hur tackar man sin pappa för allt jobb han lagt ner?? Vi är så otroligt tacksamma och glada för vår lilla lekstuga!!!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, så fin den blev!! Vilken LYCKA att få leka i den!! (Synd att vi inte bor nämre er, så Emma också kunde slita på den, hi, hi!!) Toppen att ha sånna hejare, morfar och Jens, att bygga!! Kram och ha så kul i den fina lekstugan!!

Helgi sa...

Ert lekstuge-projekt är riktigt roligt att följa. Du skriver bra och använder bra bilder för att beskriva. Du skulle ha god chans i tävlingen vi har på byggforumet jag jobbar på. Tävliingen går ut på att skriva om sitt lillstuge-bygge. Priset är 10 000 kr. Jag tycker verkligen ni ska gå med!

Hör av er till mig så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi