fredag 8 augusti 2008

Besök från Stockholm/ Helsingborg

Nu har vi haft besök i dagarna tre. det var min kompis från korridortiden i Växjö som var och hälsade på. Vi har inte setts på fem år, pratat i telefon och skickat många sms har vi gjort men inte lycktas få till någon träff. Det var jätteroligt att ses igen och precis som för 11 år sedan hade vi mkt att prata om. Kan inte fatta att det har gått 11 år sedan vi bodde ihop. Mkt har hänt under de åren...





På onsdags eftermiddagen hämtade jag henne vid tåget, hade varit och handlat precis innan och var tvungen att åka hem med varorna direkt. Lyckades hitta lite kläder till Elsan med på lindex rea...Hemma så hälsade hon på min familj, och så åt vi köttfärspaj och sallad. Vi bestämde oss för att åka in till stan och titta i hamnen och det gjorde vi. Det var konsert på stumholmen så vi kom inte runt där, istället fick vi höra Miss Li och lite av Lasse W.


På torsdagen gjorde vi Karlskrona. Jens och Elsan var hemma och fick roa sig själva. Skönt för Elsa då det var ganska så varmt och kvavt. A K och jag åkte in till stan, gick runt och tittade på fisktorget, Amarilitets kyrkan, klockstapeln och själva stadskärnan.





Vi köpte med oss baugetter och vattenmelon och begav oss ut mot Lösen och Fäjö. Spanade in kyrkan där vi gift oss, tyvärr var det precis en begravning så vi kunde inte gå ut och titta. Vi fortsatte ner till Fäjö och ut till udden där vi hade picknick. Mys! Sen åkte vi vidare mot Sturkö. Vi hade siktet inställt på kvarnen där man kan fika. Mysigt att sitta i solen ute på kvarnen och fika och prata strunt..;)









efter sturkö besökte vi koloniområdet Brändaholm innan vi åkte hemåt igen, Hemma avlöste vi Jens som gav sig iväg till golfbanan och Elsan fick hänga med oss istället. Lagade mat, tittade på kort på datorn och sen bestämde vi oss för att åka in till stan igen, Klart A K skulle besöka Glassiären när hon var här nere... Jens mötte upp oss där, var nog sugen han med.



I dag hann vi inte så mkt, efter frukost och Elsas andra mål för dagen åkte vi till stan för att kolla in Björkholmen men de små gamla husen. Rätt som vi gick där möter vi M och hennes syster och systerdotter i en bil, de är med på sightsing...:) A K hoppade på sitt tåg och vi åkte till kakelfirman och hämtade vår nyckel som de haft. Har varit så roligt att träffas och nästa gång hoppas jag det blir hemma hos henne i Helsingborg.. "BLINK, BLINK"



Hemma blev det fika med blåbärspaj innan Jens åkte till banan igen och Elsan och jag tog det lugnt. Vi fick besök av favorit fastern en stund. Fått låna sista boken i Läckbergs serie. Sjöjungfrun.








Elsa hos faster. Mamma kunde inte hålla sig utan köpte en body på rea. Så söt med en massa hundar på.. ( ser du någon terrier på tröjan AK?)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sööta Elsan, roligt med klädfynd! Så himla kul med besök av en gammal kompis, jag saknar mina korridorare massor!

Anonym sa...

Härligt, vilka fina bilder. Jag får kolla in Polarn och Pyret igen då, orkade ärligt talat inte prova mer igår - man blir ju så varm och svettig också med sin stora mage. Ha en trevlig söndag!

Anonym sa...

Hej Anna!
Vilken fin blogg du har, jag har suttit och läst en stund nu. ;-)
Fint hus ni har och vilken vansinnigt söt liten tjej Elsa är!
Kram Lotta

Anonym sa...

TACK snälla ni för att jag fick komma och hälsa på! Så roligt att träffas igen efter alla år! Jag är så glad att vi äntligen kunde ses.
:-)
Fantastiskt roligt att träffa dig Anna igen och få äran att äntligen möta din trevlige Jens och få stifta bekantskap med er ljuvliga Elsa! Hon är bara så söt!! Förstår ni är två stolta föräldrar.
Roligt också att få se ert mysiga hus. Ni har skapat ett hemtrevligt hem där man som gäst verkligen känner sig ompysslad.
Tack också för att ni visade mig Karlskrona med omnejd. Kändes lyxigt att bli guidad i Blekinge med privatchaufför och full service med mat etc. Turen gav mig mersmak av Blekinge.
Fina bilder har du tagit också Anna - i synnerhet på dem där Elsa är med...
Jag är så glad och tacksam att ni tillhör min vänskapskrets!
Stor kram från Anna Karin

Anonym sa...

Tack för uppmuntrande ord. Nej, det ska bli intressant att se hur det blir. Nytt och spännande och jobbigt, antagligen. Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram!