lördag 16 augusti 2008

äppel päppel



I dag inviger Elsa sin blommiga P op-tröja och sina nya jeans byxor. Min coola tjej!

I går var Elsa och jag ute och gick med E. efter promenaden fick vi lov att plocka lite äpplen hemma hos jens faster I. det tog vi ju givetvis vara på!

I dag har det grejats här hemma vill jag lova. På morgonen satte vi igång tvättmaskinen och plockade och donade. Farfar har varit här och fixat med el. Jens har donat och senare varit hantlangare till farfar. Jag har kokat kräm och mos av äpplena och så plockade jag våra körsbär och gjorde spottsoppa av dem! Så gott, det gjorde alltid mamma när vi var små! Nostalgi.



Äppelmos. Isformarna är till Elsan!





Äppelkräm med kanel! Två glasburkar och en skål blev det!


Elsa och jag tog en riktigt långpromenad på fm, var och handlade lite till lunchen och sen tog vi en omväg hem för att få lite motion. Någon frisk luft vill jag inte påstå att vi fick, var så kvavt men skönt efter.

Vi tränar på det här med att ligga på mage. Är inte Elsas favoritsysselsättning men hon jobbar på!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Så söta kläder Elsa har! Söta kläder på söt tjej! ;)
Mycket ni hunnit med i dag!!
Elsa gillar säkert mammas äppelmos! Har hon fått någon smakis ännu?
Kram Camilla

Anonym sa...

Vilken liten sötnos :-) Såna goa kinder :-)
Vad är spottsoppa för nåt? Aldrig ätit och inte hört om förut... *nyfis*
Ha en fin söndag i regnet! Kram kram

Anonym sa...

Vad duktig du är och vad bra med istärningar med mos till lillan! Jo, R står för Rebecka. Ha en bra söndag! Kram!

Anonym sa...

Vilka söta kläder!
Duktiga Elsa, vad stadig hon börjar bli!
Vilken matmor du är Anna!
Kram