fredag 15 augusti 2008

Kommer du i håg?

När fick du reda på att du var gravid? En torsdags morgon
Blev det en chock? Ja vi var nog lite chockade båda två, otroligt glada men trodde nog inte på det riktigt.
Hur gammal var du? 30
Hade du mycket halsbränna? Till och från, åt konstant så det gick bra...
Spydde du mycket? mådde illa en del men spydde inte många gånger
Hade du mycket foglossning? Ja en del, blev mer och mer på slutet.
Ditt sf mått som störst? låg hela tiden på övre kurvan 35 var nog det sista tror jag.
Har du fått bristningar? ja tyvärr, inget vidare
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Först trodde jag en tjej, sen var jag övertygad om en pojke tills på slutet när jag trodde tjej igen.
Vad hoppades du på? Flicka
Gick du över tiden? Nej
Födde du för tidigt? Ja 6 dagar
Hur var förlossningen? Lång, jobbig och komplicerad.
Blev du sydd? Ja en hel del.
Dragen med sugklocka? Ja
Hur många var inne i förlossningsrummet? När det stod klart att hon hade fastnat var det otroligt mkt folk där inne som gjorde allt de kunde för att få ut henne, annars var det två stycken som gick ut och in till en början och sen var hos oss.
Hade du någon nära med dig? Ja Jens fanns ständigt vid min sida!
Vilket BB födde du på? Karlskrona BB
Hur stor var bebisen? 4580g och 54cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? ELSA
Var allting värt det? Ja! hade inte gjort något om förlossningen varit enklare och jag inte blivit sjuks å ofta under graviditeten men när man tittar på Elsa är allt det oviktigt!

Inga kommentarer: