fredag 24 april 2009

Magsjuka

Här har vi varit och är sjuka. Jag började i tisdags med att må kass, fick sjukanmäla mig och på kvällen kräktes jag. Hemma på onsdagen med givetvis och då hade jens plandag på jobbet så jag hade elsan hela dagen. På torsdagen var jag på jobbet igen och jens ringde och informerade att elsa börjat kräkas.. En trött och slö Elsa väntade mig här hemma efter min korta torsdag. inte mkt gjort mera än bara sitta och hålla och mysa. I natt var det Jens tur.. springa på toa och må kass. Blev hemma i dag för att kunna ta hand om elsan som fortfarande är dålig och inte vill äta, har feber och kräks. Jens piggade på sig efter ett par timmars sömn och mår nu rätt hyffsat. kunde stängt då kände jag men när jag ringde jobbet var det lugnt och de hade löst det, vill väl inte ha dit en massa bacieller heller.

Jag ska på kurs på söndag så helgen blir kort. Härligt väder dock och jag har faktistk varit ute lite och plockat ut blommor ur förrådet på utskolning i uterummet. nu ska jag se om jag kan få en och annan solståle på näsan..

Inga kommentarer: