söndag 12 april 2009

påsk

Påsken är ju inte förbi än men vi är hemma igen från nybro där vi firat påskafton och påskdagen så det känns som påsken är förbi.

I fredags var det underbart väder men det såg vi inte mkt av för vi la in golvet i gästrummet. Vi fick ovärdelig hjälpav farfar Bengt. Farmor lekte med Elsan.


Sandlådan är så mysig!

Lek med mig!!

Bäst jag hjälper till tänkte Elsa och la sig sen på magen rakt på det nya golvet!
På kvällen var vi hos faster som fyllde år. Elsa fick vara mitt i presentöppnandet.
Mumsig tårta med många ljus..
Elsa fick smaka jordgubbe.. det var hur gott som helst tyckte Elsa.
Påskafton!! Elsa sov hela natten ivår säng efter att vi kommit hem sent på fredagen. Passade ju bra iom att jag hade hennes ägg i mitt säng bord!
åhh ahh säger Elsa och kikar på sitt ägg!
Clementin och rån!! Kan ju inte bli bättre!!

Man får smula i sängen när det är påskafton!
Pappa Jens fick sitt ägg med men jag fick leta efter mitt.. härligt att bevara gamla traditioner.. i år var mitt ägg i ugnen..;) Vann på båda lotterna jag fick, hela 20 kr totalt!
Nästa påskägg fick Elsa i Nybro. Vi körde dit när Elsa sov sin förmiddagslur. Det var strumpor och en gul liten bil i ägget.
Underbart väder även på påskafton så vi var ute och gick.
Hittade några vitsippor.


e de?



Vad fin!

Påskris är fint, farmor hade härliga oranga fjädrar.

På kvällen åt vi påskmat och Elsa var fin i klänning och spänne.



Älskade unge!

Påskdagen! Vi testade kaninen igen och den här gången förstod Elsa betydligt bättre vad hon skulle göra med den. Hoppa och skutta!


Jenny och Mattias åkte till Ikea och efter att jens och jag kollat katalog ochnätet gjorde vi en liten beställning till dem och medan Jens och farfar förberedde grillen så gick farmor, Elsa och jag till lekparken för att gunga, solen hade äntligen kommit fram efter att ha varit dold i ett dis tidigare så promenaden på förmiddagen var inte så skön som vi hade hoppats men Elsa somnade gott och sov ute i två timmar!

tycker om att gunga! Nya smultorn mössan som kom i ett paket på posten från mormor i veckan, Det var även byxor, tröja och en underbar liten kyckling i paketet.Tusen tack! Samma dag kom ett paket från min kusin karin med, en påsk tupp och en peng till Elsas födelsedag! Så gulligt!

GLAD PÅSK!!

1 kommentar:

Camilla sa...

Vilken härlig påskhelg och underbara bilder på Elsa! Vad stor hon blivit!! Snart är du 1 år!!!
Kram