onsdag 1 april 2009

Första dagen hemma och på jobbet

I dag var det skifte i bregottfabriken.. hihi i dag var det min tur att stiga upp och Jens tur att ligga kvar med Elsa. Elsa tyckte nog synd om mig för hon ville upp bara en kort stund efter att jag gått upp.
Medan jag var på jobbet och tog hand om alla dagsibarn så hade Jens och Elsa varit på promenad bort till brukshundsklubben och suttit i gräset och tittat på hundar.

Underbart vårväder och Elsa har gungat..


fikat på altanen..

Undersökt löv...


En rätt härlig dag att ha som sin första föräldradag hälsar Jens.
När jag kom hem så tog Elsa och jag en tur med vagnen, passade på att gå förbi Julia och lämna hennes present. Jens målade taket i gästrummet. Nu tar vi kväll, i morgon ska jag öppna för första gången på ett år. Det har jag inte saknat.





3 kommentarer:

Jenny sa...

Vad skönt att det har gått bra, klart att det är en stor omställning. På min avdelning har vi barn mellan 3-5 år så det är ju ganska stor spännvidd mellan dem. Just nu jobbar vi mycket med färger, utgår ifrån grundfärgerna och tränar på dem, försöker komma på saker som har de olika färgerna osv. Så småningom ska vi jobba i tre grupper (gul, röd och blå) och de ska få måla/rita och skapa med olika material i respektive färg plus samla ihop saker som har den färgen. Sen ska vi ha tre utställningar, en för varje färg. Ska bli spännande att se hur det blir.

Kram

Fia o Ellenova sa...

Så mysigt de har haft det ! Kommer sakna att träffa er nu verkligen. Vi får ta och planera in en liten fika nu när det äntligen är vår!
Kramar till er

Camilla Ivarsson sa...

Vad stor hon har blivigt er dotter. Låter som hon och Jens hade en härlig första dag ihop och det var många fina och charmiga bilder på Elsa. Kramar