måndag 27 april 2009

Måndag med magnolia i blom


Efter en arbetsdag med planering och arbete i barngruppkom jag hem till en sovande Elsa. Jens åkte till återvinningen direkt när vi lasat bilen full och undertiden vaknade donnan till och var förbannad.. tror hon ville sova mera egentligen men efter lite mys i soffan kom hon igång och vi kunde greja lite inne. Efter lite middag för Elsa och mig ( jens befann sig på banan) tog vi vagnen och gick ut en runda. Vi gick i kvarteren och njöt av det underbara vädret. folk fixar och grejar i sina trädgårdar och mycket barns om är ute och leker på tomterna. Känns som sommar!

Vår magnolia har börjat slå ut! Elsa fick hälsa på den..det gick våldsamt till så nu har vi en knopp mindre..




så fina!




...men en knopp gör inte så mkt för trädet är proppfullt av vackra blommor!





Försökte fota närbild på Elsa utan hennes älskade napp... gick sådär..






mm mmm mm säger Elsan när hon fick sin napp och börjar genast sätta sig tillrätta och pilla på örsnibben.. mys tycker Elsa.




Mina pallkragar som nu är planerade. Det blir blommor i den vänstra och så jordgubbar, smultron, morötter och rädisor i den högra.



Elsa och jens var hos tandläkaren i dag på kontroll i dag och jag skulle fota Elsa med hennes nya tandborste men den bara slängde hon iväg hela tiden. söt är hon ändå!




Elsa gav upp efter en stund och lutade sig lite tillbaka.

1 kommentar:

Jenny sa...

Underbart, vad avundsjuk jag blir, vill också ha ett magnoliaträd!
Hoppas ni får en fin Valborgshelg!

Kram