tisdag 23 februari 2010

Lek, snö och dukat bord



Elsa och jag leker på rummet. Har klättin lådan med lego i samma tys om är på väggen. Blev lite mysigt.



Försöker fota Elsa med kamera och mobil för att få iväg ett lycka till mms till Truls som börjat inskolning på förskola.. Elsa är inte så villig att slå stilla någon längre stund och posera..




Massor av nysnö och en vacker vintermorgon!




Rödeby vid kvart i sju tisdag morgon!




När pappan kom hem tog han tag i skottning och Elsa och jag åkte pulka runt i kvarteret en lång stund. Sedan drog Elsa pulkan själv utanför tomten..


Det är bra att träna sin balans även i snö...



Elsa och jag gick in före pappan för att laga mat. Elsa har tagit fram allt på bordet (utom tallrikar och dricka) alldeles själv. Observera att vi fått en gaffel och en kniv var och varsitt glas....

Något som jag berättar för alla.. (lite småstolt) är när Elsa läser i sin djurbok och ser bilden på pingvinerna. Det är tre stycken, två stora och en liten emellan. Elsa benämner dem som mamma, pappa och Essa..Hon har förstått att de är en familj! Så smart!! hihi

2 kommentarer:

Martina sa...

Visst är det vackert med all snö! Jag är INTE trött på den, men det behöver kanske inte komma mer nu. Va kul att Elsa tycker ni ser ut som pingviner. Hihi... jag håller nog inte med henne. ;-) Ha en bra dag! Här sportlovar vi för fullt. Idag blir det biblioteket, eller som Ella uttrycker det; apoteket. ;-) Kramisar

Fia sa...

Hej! Den köpte vi på Jem & Fix och denna veckan säljs de för 699:-. Vi har kollat på den på byggmax innan men denna var tydligen bredare sa Adam.

Visst är det härligt emd alla söta kommentarer man får från de små liven nu :)?

Kram på er!