söndag 28 februari 2010

Momo och fafa.. eller offa...



I fredags jobbade jag bara kort dag och Elsa skulle varit ännu mindre på sin förskola så vi bestämde att hon skulle följa med mig till min förskola! Vi hade knappt några barn så det passade bra. Hon skötte sig toppenbra och var inte klängig det minsta. Vilade gjorde hon tillsammans med två av våra små och med Jenny som fröken. Duktiga goa Elsan! jag hade filmvilan med de större barnen.



Provar nya fotöljerna! Fakta hörna.




Slut för idag och vi klär på oss för att åka hem och förbereda för mormor och morfars ankomst senare på kvällen!





efter att vi plockat och donat, fixat mat och lekt så kom då äntligen morfar och mormor. Elsa som sagt offa ett tag nu började helt plöstligt kalla honom för fafa.. lärde sig det för två veckor sedan och det satt i. Momo kunde hon däremot säga direkt och forsatte med det hela helgen. Presenter hade de med sig.. som alltid, ni är för snälla! Elsa fick en balja med lite olika saker i till dockorna och den har varit poppis. En fin tröja hade de med också. jens fick födelsedagspresenter från Andis och Linda och mamma och pappa. Så hade de med sig en byrå till vår hall som ska målas vit samt en hylla till Elsas spis. Linda hade skickat med en massa fina saker med!!



Här ska badas!




Provade även att ta av kläderna på dockan och ha vatten i baljan, Det var en riktig höjdare som aldrig ville ta slut...



Mys!!


essa och fafa.. eller offa menar jag..



Du är så rolig!!



Lördagkväll och Jens har kommit hem efter att ha hjälpt kompisarna att flytta. Vi andra hade en skön dag hemma och tog en lång promenad på em. Vi bjöd på ungsrostade rotfrukter ( potatis, palsernacka, morot och rödbeta)samt helstekt fläskfile. Det var gott det!


Söndag och namnsdag för Elsa och mig! En bukett tulpaner av mamma och pappa och så min fina skål som jag letat efter ett tag och nu äntligen hittat! Av Jens fick jag en skvallertidning och två lotter.. tyvärr var det ingen vinst men rolig läsning!
Elsa vid sin fina hylla

Namnsdagsfika med blåbärspaj innan mormor och morfar packade bilen och åkte hemåt igen...


Tack för dessa dagar.Vi kommer upp till påsk!!

Efter en lång och härlig promenad i vårsolen tog vi en fika på verandan. Pappan hade undertiden Elsa och jag gick hackat loss all is från uppfarten. Nu vill vi ha vår ordentligt! Möblerat om och plockat med lite av varje nu i kväll. I morgon är det jobb och förskola igen.

2 kommentarer:

Camilla sa...

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN!!
Låter som en skön helg med mycket mys!
Kram

Maria sa...

Mysig helg ni haft med dina föräldrar. Kul att kunna ta med Elsan till jobbet, lyxigt. Kram på er!