torsdag 18 februari 2010

Opa Opa



Vi har rensat både min och Elsas garderob i dag med. Elsa hittade en solhatt... Ser för rolig ut i den...




Elsa och jag är lediga i dag. Elsas förskola är stängd så vi fick en mamma Elsa dag. Vi tog det lugnt i morse och Elsa sov rätt länge! Jag tog tag i att ringa några samtal som jag dröjt med och sen gjorde vi oss klara för en tur till slottsbacken. Vi skulle köpa lite rengöringsmedel och annat. Elsa satt så himla snällt i sin vagn.. så snällt så hon somnade, då kunde jag strosa lite till och hann även in på blomsterlandet. Köpte prynadsgräs som Elsa och jag ska plantera och även en kruka med snödroppar. På ÖB hittade jag ett lite sopset, Elsa älskar att "opa". Tyvärr såg jag att själva sopskyffeln var trasig. det var lite litet så jag ska leta vidare efter ett som mer är som ett vanligt, längre borste. Än så länge har hon roligt med detta med.



Mamma mamma Opa opa....




Här har ni vår nya kompis! Strategiskt placerad framför lilla tv:n så vi kan kolla på tv när vi kämpar på.
Mina vårblommor.. Snödroppar och pärlhyasiter.

1 kommentar:

Camilla sa...

Vilken mys, pys dag, du och Elsa haft! Härligt!
Angående sop-set, Emma älskar också att sopa. Vi köpte ett litet sop-set på NETTO innan jul. Men hon ska ofta ha "stora sopan", som hon säger. Dvs, vår vanliga sopborste med skyffel. O förrästen, mini sop-set kan användas som annat med. Emma har fått ett sop-set till, då hennes spadar är insnöade i sandlådan, passar sopskyfflen perfekt som spade, att gräva med i snön.... Ända till jag provar och tar för stort snölass, då den går sönder :(
Tur att de ej är så dyra!
Kram o ha en trevlig helg