söndag 6 december 2009

Andra advent



Elsa och tomtarna har blivit de bästa vänner. Roligt att hon gillar tomtarna som jag och Andreas hade som små.



Upp på lilla stolen och så prata med tomtarna,, minst 20 gånger/ dag




Adventsfikat som vi brukar ha 1 advent blev i år på andra.. men det gick ju bra det med. Elsa som varit lite hängig i helgen men lite feber igår var pigg som bara den i eftermiddag. Det blev glögg i vardagsrummet..missade att fota mina fat! Dadlar med ädelost, pepparkakor, oliver, mögel ost och brie ost, saffrans biscotti och skumtomtar. Älskar mina kakfat på fot och mina skålar på fot!!





Fika gjorde vi i köket, körde repris på cheesecake med apelsin och pepparkaka.. lika god i år med! Vi hade en trevlig eftermiddag.
Elsa har i veckan hittat sånger i strumpan och häromdagen var det även en krokodil som ju passade bra till sången om krokodilen i bilen.. Så där jätteintresserad är hon inte men jag hoppas att hon ska tycka om sångboken när den är klar och vi kan ta fram och sjunga ur den. Els aär gladast för paketen, så en paketkalender hade nog inte varit fel i år iallafall.. får bli nästa.

Elsa pratar med farmor i telefon, hon har precis visat tomten för telefonen och fortstätter sedan lyssna och bubbla med farmor.

Elsa plockar med tomtarna...

Slingan i huset är nu borta.. lite brandfarligt, morbror blev orolig...

1 kommentar:

Jenny sa...

Kan undra om farmor såg tomtarna ;)