tisdag 1 december 2009

1 december!!



I morse var det något i Elsas julstrumpa...



Elsas sångbok med första sången! I dag var det Bä bä vita lamm.




Efter dagis och jobb satte Elsa och jag igång med att göra pepparkakshus.





Elsa satte på nonstop..det fick gå undan med kristyren så inte Elsa skulle hinna tröttna på det..




Elsas dekorerade tak!





På plats på nya hyllan och Elsa beskådade det många gånger.Stolt!! Katten fick med titta.
Tre tomtar fick flytta in.



I ett hus i skogen slut är ju en av favorit sångerna så det fick bli ett sådant hus.. mossa hjälpte oss att få lite skogskänsla..



Vi letade fram våra ljusslingor med och satte i en i huset och en ute på magnolia trädet. Elsa var med ute och iom att vi inte har några trappor inne så fick vi lov att öva oss på trappan ute. Elsa gick och gick. Nu börjar det gå allt bättre och balansen blir bättre för var dag!

Nu väntar vi hem pappan som ska göra köttfärssås till oss innan han byter däck på bilen.. Elsa och jag ska väl skrota runt här inne och kanske hitta några fler kompisar som vill bo i vårt hus..

3 kommentarer:

Anna sa...

Så fint det blev. De där tomtarna känner jag igen från min barndom. Har du haft dem sedan du var liten?

Viola och Malvas mamma sa...

Vilken fin idé med sånghäfte!

Jag behöver en emailadress för att du ska kunna få åtkomst till bloggen. Och jag hittar ingen på din blogg.

Jenny sa...

Vad mysigt med adventsstrumpa! Jag läser ofta här men jag är dålig på att kommentera tyvärr.
Ett litet paket är på väg till er, kanske aningens sent ute med tanke på allt ni pysslat med den senaste tiden men ni kan säkert ha nöje av det ändå hoppas jag. Kram!