söndag 13 december 2009

Sankta Lucia



Då Elsa vägrar komma i närheten av lucia linnet i år så får det bli en bild från förra året. Panik lyser ur ögonen och hon skriker som om hon slagit sig... Tur att det bara är lucia en gång om året.. var kom all den här viljan ifrån?? Förra året kunde man med lätthet klä henne i vad som helst utan protester.. det går inte nu!!!



I veckan har vi gjort lite rischoklad. Elsa var med och rörde i riset..






kladdigt och härligt när chokladen kom i!





Tredje advent i dag och pappan och lill nissan tänder ljusen.



Dagens sång var Lusse lelle...

Helgen blev inte som det var tänkt. Jag åkte på en förkylning i fredags och har väl inte mått så där strålande i helgen. Lärdagen blev lugn, köpte gran och jens pulade på i tvättstugan. Jag gav mig den på att gå på julkonserten så vid fem var jag på plats i kyrkan och det var superfint! Bäst var två killar med gitarr som sjöng och spelade Halleluja och barnkörens sista sång med en liten bedårande pojke som sjöng på engelska. Svag för många av sångerna och Helga natt är jul!!

I dag skulle vi haft lussefika med kompisarna M och L men den ställde vi in pga av min förkylning vilket var bra för natten till idag har jag haft frossa och vaknat sjöblöt om vartannat. Vi tog sovmorgon i dag vilket jag tackar Elsa så mycket för. Missade lucia på tv men det gick ju i repris på kvällen! Då såg vi det. Innan jens åkte till bandynpå kvällen tog vi in granen. Måste ju vara på plats nästa helg! Elsa och jag klädde den sen..




Den var bredare än vi tänkt oss



Ljus på plats


Glitter och en fartdåre fastnade lite på bild med, hon har racat med sin vagn och kört över allt och alla..det kommer bli mycket granbarr i år!! Inget går säkert!


Kulor och Elsa fortsätter sin framfart med att plocka ner det jag hängt upp..


Innan vi tog kväll på riktigt så hjälpte Elsa mig mortla polkagrisar till julgodis.. Min duktiga hjälpreda.

Skägget på tomten är lite läskigt tycker Elsa..

I morgon ska vi på lucia på elsas dagis. Vi hoppas hon kommer tycka om det vore roligt att se henne i tåget.

2 kommentarer:

Martina sa...

O jag som trodde jag var tidigt ute när jag igårkväll började fundera på att fixa gran i veckan. ;-) Det kan jag ju lugnt göra då. Håller tummarna att lusselinnet går på idag. Kramar

Anna sa...

Vilken fin gran!