onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedagen



Dan före dan och Elsa och jag har varit lediga. Vi började dagen med att städa. Dammsuga iallafall för sen hade Elsa fått nog och ville ha mig at leka med i stället. Vi lekte en stund och tog sedan på oss kläder för att åka och köpa blommor. Det var mycket folk och jag har svårt för alla ljud med mitt öra. Vi hittade det vi skulle och sen fortsatte vi till konsum. Mycket folk även där men vi fick tag i det vi skulle ganska snabbt.Elsa hann dock bli väldigt trött och somnade där i kundvagnen... Hon fortsatte sova i bilen hem och jag kunde lägga henne i vagnen där hon sov i två timmar! Medans hon sov passade jag på att torka golven, stryka in all tvätt ( massor) och fixa julgrupper samt koka makaroner till Elsas sena lunch. Efter lite lunch och mys i soffan tog vi på oss kläder igen och gav oss ut för att åka pulka!



Harlånat hem en pulka från jobbet för att prova om det fungerar med en stor pulka nu.. Det gick jättebra så det blir nog att köpa en sådan till henne.




Perfekt kramsnö i dag så vi gjorde en liten snögubbe på baksidan.





På framsidan gjorde vi sedan en snölykta.

Så fin!

Innan vi gick in tände vi lyktan.. usss uss säger Elsa!

Pappa slutade jobbet lagom till vi kom in så vi fick en mysfika ihop. Hade köpt fina pepparkakor på konsum, det var toppen tyckte Elsa.

En av julgrupperna. Vit tulpan, vita hyasiner, den egna torkade frukten och lite nejlikor i för doften. I mitten står det Jul med ståltråd..

1 kommentar:

Anna sa...

vilken storlek har Elsa i sin overall? Hoppas jag ska hitta en på rean:-)