måndag 14 december 2009

Lucia på dagis



Måndag morgon och Elsa är klädd för Luciatåg på Dagis



Mössan skippade vi.... står hos pappa och väntar på att få gå in till de andra barnen




Sitter i "tåget" och gör rörelser, klappar, spelar på bjällra och har roligt!




Första lucia fikat på dagis!




showar vid granen!

pratar med bästis julia

Efer tåg och fika tog vi på varma kläder och satte tjejena i vagnar och gick till konsumoch köpte korv och bröd. Sen gick vi upp till Dackestugan och grillade korv! Sol och kallt och klart väder, det är livskvalitet!

Mums säger Elsa, Julia och Malin
Elsa äter korv!
Hemma var vi lite frusna men vi kunde ändå kolla i strumpan som vi inte hann på morgonen och där hittade vi ett paket! Dagens sång var passande nog I ett hus i skogen slut.. den sjöng Elsa i tåget.. paketet var WWF samlar tomte i år med en hare... jisses vad det passade bra!! Röda tråden kollegor eller vad säger ni??
-----------------------------------
Uppdat
Efter en shopping på maxi då vi inte kunde ta en kundvagn eftersom jag lämnat alla mynt i kollekten ilördags och glömt plasmojängen.. så vi handlade med barnvagn.. bök!! Men jag fick hem 5 kilo gratis potatis på kupong och hade 100 kr storköpsrabatt med så jag är nöjd. hittade julklapp till mormor och till Andreas och Linda. Körde förbi mogården på hemvägen, kl var precis 14 så de skulle börja vaccinering. Tre före mig, Elsa somnade när vi handlade så hon fortsatte sova gott trots lyft in i bilen och in i vagnen igen. Efter en snabb spruta gick jag passade jag på att köpa fil som jag glömde på maxi..
Kom även ihåg att ringa mormor Ingrid och gratulera på födelsedagen!
Dagens julpost: Hanna, Tom och Noah! tusen tack!
Det första kom från moster och morbror och det kortet betyder så mkt!!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken söt pepparkaksgumma! Hon ser verkligen stolt ut på den första bilden. :)

Kram till er!

Camilla sa...

Håller med Jenny ovan. Vilken söööt pepparkaksgumma!!!
Dukitg tjeja som sjuknger och spelar i tåget!!!
MYS Elsa!!
Kram på er

Jenny sa...

Jisses vad stor hon ser ut på första bilden. Men söt....faster hade gärna sett henne live ;)

Maria sa...

Ja, verkligen gullig, vilken fin dress. Mysigt det verkar ändå med dagis... Kul att hon har en bästis. :)