torsdag 17 december 2009

Essa



Vi är fortfarande hemma och sjuka. Bilder från i måndags eftermiddag då vi satt i soffan och fikade lite. Elsa äter lite lussekatt. Elsa har en egen dyna och den får ingen annan sitta på,... vilka ideer.



Mm gott!




Medans jag fpr runt och gjorde en massa olika julgodis sorter hjälpte Elsa mig att hålla koll i diskhon,. Hon hittade tandpetarna och pappersformarna och gensat skulle det byggas torn. Det fick offras några pappersformar men jag hann göra enhel del undertiden.



Myser med ocka och titten. ( Docka och tomten)


Inget ont som inte har något gott med sig. Trots att vi mår långt från bra här hemma så har jag fått möjlighetatt tillbringa så mycket tid med Elsa. Hn börjar mer och mer forma lite ord, det är inte helt lätt att förstå henne många gånger men Nalle Puh har nu blivit Poo Poo och tomtarna kallar hon Tittar. Hon är bekymrad över att tomtarna har mössa inne och måste påpeka detta ofta. Hon har fullt sjå om dagarna att lägga saker i burkar, lägga pussel, mysa, leka¨med dockor och nallar. Häromdagen fick hon halsband och armband is trumpan och dessa leker honmycket med, tar dem på sig, speglar sig, lägger de på olika saker.

Var på VC i går, jag har bihåle och öron inflammation. Kul kul! NOOT!

Onsdagens julpost:

Familjen Haraldsson med Maja i täten

Torsdagens julpost:

Famijen Svensson

3 kommentarer:

Martina sa...

Krya på er, vänner! Här går vi o väntar på ev biverkningar av "grisasprutan" som inte vill komma. Det känns nästan som en besvikelse att inget händer. Tog det verkligen?!? ;-) Kram

Maria sa...

Tråkigt med sjuka, hoppas det kryar på sig till jul! Mysiga bilder på lillstumpan, hon har blivit så stor och söt! :)

Jenny sa...

Härliga "Essa"! :) Jag har också dragit på mig en rejäl förkylning men bättre nu än till jul iaf.. Hoppas du kryar på dig snart! Kram