torsdag 12 februari 2009

10015g 74,5 cm

Vi har varit på bvc på 10 månaderskontroll. Elsa är nu 10kg 15 g tung och är 74,5 cm lång. Doktorn lyssnade på hjärtat, kollade höfter och kände på mage. Sen ställde hon en del frågor om vad Elsa kunde och så. Berättade att Elsa kan stå själv om hon håller i sig i något och att det räcker med en hand. Att hon kan åla bakåt bara och att hon inte kryper. Elsa visade att hon kunde spela på två klossar och de kollade om hon rörde sig symetriskt med armarna iom brotten på högerarmen och det gjorde hon. De frågade om hon förstod ord.. så svårt att avgöra men hon reagerar ju när vi säger olika saker som mamma, pappa, Elsa, nej, smaka, bollen, kan du spela osv. Vi bestämde att vi skulle träffa doktorn när Elsa är på ett års kontroll med så hon fick se om hon kommit igång med krypandet då. När vi kom hem så hängde jag upp tvätten och Elsa låg på filten i köket. När jag var klar så ser jag att hon har ålat iväg.. halva köket och sen vänder hon lite och fortsätter in under köksbordet där hon slutar och börjar istället äta rån smulor...:) Kom inte här och säg att inte jag kan!!



Lön för mödan.. lite rån smulor efter att man ålat runt!



Hej hej




Tidigare på dagen var vi på Tummetott på biblioteket. Mysigt som vanligt och lite puss och kram tema. Elsa höll låda och var som en ål i min famn.. Hon showade järnet!








Att leka med sjalarna är så mysigt!



Elsa leker med sjalen. i bakgrunden hör man "Tummetott fröknarna"

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vad skönt att var bra på BVC kontrollen. Jag tror Elsa börja krypa när som helst!!! Hon kan ju verkligen ta sig frammåt! Fina bilder!
Kram Camilla

Anna sa...

Nu slipper ni skaffa hund när ni har Elsa som äter upp smulorna under bordet. Så tråkigt att vi missade Tummetott i dag, jag gillar verkligen det.