torsdag 19 februari 2009

Prutt ljud

Elsa leker på sitt rum









Fick hjälp av mamma att komma upp till stående men kan stå kvar själv nu. En liten stund ialla fall.




I går kom Elsa på hur man gör ordentligt prutt ljud med munnen och detta har hon övat och övat på sen dess...;)
Ännu en olycka på Tjädervägen. Elsa for med huvudet före ner från soffan i går fm. Hon blev ledsen men det gick rätt snabbt över. Jag hade tid för att kolla blt så vi träffade vår bvc Tina och hon kollade på Elsa och tyckte inte att hon såg något som skulle tyda på att hon skadat sig. Hade pigga ögon.
På eftermiddagen kom kompisarna Axel och Julia hit och lekte. Mammorna var ju givetvis med och vi fikade och pratade, hade en jättetrevlig eftermiddag och när de gick hemåt följde vi med och gick en runda. Blev ett bad på kvällen och sensomnade hon efter kvällsflaskan. Vi fick kvällen för oss själva och det vad ju både arga snickaren och Grey! på tv.
I dag har Elsa och jag varit hemma och haft det lugnt och skönt. Elsa låg på golvet och jag plockade som vanligt i köket och hon pratade och grejande, började åla bakåt och hon höll igång en bra stund, hamnade vid elementet och där fick jag tom stoppa henne. Har ju inte hänt innan, känns lite tokigt att man blir glad över att hon busar. Vi tog en promenad så hon skulle somna och mendan hon sov lastade jag bilen full med återvinningen och jens kom hem tidigt så han var hemma med henne när jag körde bort med skräpet. Äntligen! efter att vi fikat så tog Elsa och jag bilen till Maxi medan jens började i gästrummet!! Nu sitter det gips på väggarna, resten får vi ta när vi fått ner materialet från katrineholm. Tyvärr är pappa sjuk nu, krya på dig! så han kan inte komma ner i helgen. Nu hoppas vi för allt i världen att alla håller sig friska till nästa helg när vi ska upp.
Vi har fått en inbjudan till bröllop! I maj går det av stapeln och vi ser verkligen fram emot det. Vi har blivit erbjuda boende hos ett par kompisar, kanon gulligt av er C och M. Vi ska prova att läman bort Elsa en natt innan så vi vet att det går bra innan bröllopet. Funkar det inte så bra så får hon följa med oss.

1 kommentar:

Jenny sa...

Barnvakten är redan bokad, faster står redo ;)