tisdag 24 februari 2009

Fettisdagen

Grattis farbror Mattias på namnsdagen!
I dag skulle Elsa och jag till Jämjö och träffa några nätmammor. Både mat och sömn stämde bra på förmiddagen. Vi var laddade. Solen sken och det kändes som vår i luften. Strax innan vi kom till Jämjö börjar Elsa kräkas..bara att få ut henne, torka så gott det gick och sen åka direkt hem igen. Elsa somnade på hemvägen och efter att vi kommit hem och alla kläder åkt av och jag laddat maskinen och skurat bilen så var hon helt som vanligt. Efter det har jag inte märkt något på henne och hon har ätit, lekt och varit helt som vanligt. Vet inte vad som gjorde att hon kräktes men det verar vara en engångs företeelse iallafall. Vi måste vara friska till på torsdag! När det inte blev någon mysfika så tog jag tag i städning. Skönt att få det ordentligt rent omkring sig. Elsa och jag tog vagnen och gick till konsum för att posta brevet om dagisplacering. Var på vattengympan och sen har vi hunnit äta, plocka i ordning och Jens har spacklat i gästrummet. Avslutat kvällen som sig bör på Fettisdagen. Med en semla.

Fått tråkiga nyheter nu i kväll, min farbror har gått bort. Sov gott R.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det har vi köpt på Maxi, innan jul. Men det fanns kvar för ett tag sen så kolla det. Gav 249kr tror jag. Ellenova älskar det och brukar dansa när hon trycker på spelgrejen :).

Kul o ses innan. Härliga Elsa när hon satte sig upp haha. Hon kommer verkligen bli en gymnast!! :)

Vad är det för brev om dagisplacering? Vi har inte fått ngt att skicka in. Eller menar du att ni skickat in ansökan??


Tråkigt med din farbror :(.
Kramar

Anonym sa...

Nu är väl ni snart framme i dina hemtraker så jag hoppas ni haft en bra resa!

Ha en kanonhelg så ses vi nästa vecka igen!
Kram Sofie & Ellenova

Anonym sa...

Okej, men när ska Elsa börja på dagis då? Vi har inte fått ngt sådant att skicka in. De har väl inte glömt oss?!

Åh va de låter mysigt. Hoppas ni fick det lika mysigt som det lät.
Kramar