söndag 1 februari 2009

kalas och grejer



Fredag kväll och mamman och Elsa myser i soffan. Sådan mor sådan dotter.. lockiga hår och randiga kläder!



Elsa i sin fina lila klänning hos faster som hade en ännu finare klänning på sig dagen i ära.




30 åringen och Elsa pratar lite.

Elsa och Moa leker på filten, Moa har lånat Elsas röda burk.. Elsa vet inte vad hon tycker om detta!



Elsan och mamman.




Elsan och pappan kollar på när det öppnas en massa paket. Inget var till Elsa!


Vi hade en fix och plock dag på lördagen. Skulle få nattgäster. Farmor och farfar kom och lämnade sina väskor innan vi tillsammans körde mot Ronneby för att gratulera vår Mattias som fyllt 30 år . Hade en jättetrevlig kväll med mycket god mat och tårta och träffade en liten Moa som var två månader yngre än Elsa och det visade sig att vi varit på Tummetott samtidigt i torsdags. Nästa gång får vi hälsa!

I dag har farmor, Elsa och jag gått spåret och kollade tipsfrågorna, kunde nästan alla! Pappan och farfar var och hämtade gips. Jag åkte till coop för att handla lite middagsmat och så åt vi helstekt kyckling med klyftpotatis och lite glass till efterrätt innan farfar och farmor åkte hemåt igen.
Vi tog en sväng till ut till coop, skulle köpa kaffe som jag glömt men hittade även ett regnställ till Elsa för 75 kr. (Tack vare att jag läst Fina Matildas blogg innan och fått tipset att de hade rea på coop.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder på er och Elsan! Gillar det med er i randigt supermycket.

Camilla sa...

Håller med "Misen", mycket fina bilder på er och Elsa!!
Kram

Anonym sa...

Ja, verkligen helt otroligt vad lockigt och fint hår Elsa har. Det är ju så sött. Alla hennes klasskamrater kommer vara så avundsjuka när de står där med tunt rakt hår. Jag önskade mig alltid lockigt hår, och inte blev det lockigare för det tyvärr.

Hoppas du hänger med på en fika snart! Det var länge sedan vi sågs. Mvh Anna