onsdag 5 augusti 2009

baka kaka sylta sylt och busa bus

I dag har vi fixat inne. Elsa och jag tog en tidig promenad bort till konsum för att köpa ägg och socker till dagens bak. Vi hann nästan hem igen när jag kom på att jag glömt köpa socker, hittade ju annat istället... bara att vända. Hemma så var det bara att rensa körsbär och förbereda kakan. jens var på bubbetorp med skräp och bokade tid på verkstaden till röda bilen. Blev både körbärskaka, chokladmuffins med daim och sylt. premiär för syltkok, trodde jag misslyckats helt för den var så lös men nu i kväll var den som den skulle och Elsa och jag kunde provsmaka den till ungspannkakan. Det smakade gott!



På eftermiddagen messade Malin och undrade vad vi gjorde,vi hade ju inget speciellt för oss då tvätten och bakat var klart. Vi gick ner och hälsade på dem ett par timmar. Lekte i Julias rum och sen kollade vi på tomten där det fanns svarta vinbär!! Mums!!



En sandlåda hade de också. Där kunde Elsa sitt alänge och bara sila sanden mellan fingrarna.



Elsa pratar i telefon... Hon tar ett ägg i plast och sätter till örat och börjar bjäla... som hon går på..länge kan hon sitta så, när jag lyckades filma henne hade hon hållt på ett bra tag.

1 kommentar:

Jenny sa...

Undra vem hon lärt sig prata i telefon från...kan ju inte bara mamma iallafall, hon använder väl bara telefonen till att skriva på ;)