tisdag 4 augusti 2009

Skottkärra



I dag har vi fixat och grejat. Vi har tillbringat förmiddagen på s lottsbacken där vi letat efter ny kaffebryggare då den gamla börjat läcka. Passade på att handla och köpa jord och gödsel till våra bärbuskar som vi skulle flytta. Då Elsa mår illa väldigt lätt i bilen så körde vi kortast möjliga väg och gick sedan mellan alla affärer. Motion!



Hemma så packade vi in allt och Elsa sov vidare i sin vagn medan vi åt lite lunch. När hon vaknat och ätit så gav Jens sig ut för att springa Elsa och jag planerade en ny blomma i krukan på framsidan.. (en till kryss mamma) Elsa var väldigt intresserad av skottkärran med jorden.Hon gjorde allt för att kunna köra den..detgick ju inte men hon var hemskt söt när hon försökte.



Åh hej



När Jens kommit hem från spåret gav jag mig iväg och sengav vi oss på projekt göra en list till buskarna. Elsa var med men ville bara busa!



Tittuten!




Skottkärran var ju nu tom och det var ju nästan mera spännande än när det var jord is å när vi kört runt med den tom så satte jag Elsa i den och där had ehon det bra! Hon la sig ner och åmade sig ville visa Jens att hon var där och gjorde sitt bästa för att fånga hans uppmärksamhet.. läs skrek och tjoade.




Tidigare pådagen medans Elsa sov passade jag på att plocka av körsbären. Vi har ett litet tträd med tre stammar som ger rätt mkt bär. Inte ska väl skatorna få alla tänkte jag så nu skulle här plockas. Det var svårt att komma åt och trots att jag klättrade på stege så nådde jag inte de fina i toppen. Lyckades ta av en gren och det var ju inte helt lyckat så jag gav upp efter det. Det blev två fulla bunkar ändå och jag kokade saft på 2 ½ kilo av dem och har en bunke kvar.. blir nog en kaka eller ev mera saft eller sylt.



Nya bryggaren.King of coffée ochtre flaskor nykokt körsbärssaft.






Inga kommentarer: