fredag 7 augusti 2009

Fina fredagen



I dag hade vi en lugn förmiddag då vi plockade lite och städade av huset innan vi skulle få besök på eftermiddagen. Elsa ville gärna hjälpa till med dammsugaren.



Åh så fint det blir.




det blev sommarfika i ett varmt uterum. Måste köpa persienner!! Hemkokt körbärsaft och så kakorna jag bakade häromdagen. Smakade gott det. Familjen H var det som kom och hälsade på idag. Vi hade en väldigt trevli eftermiddag ihop då Elsa faktist vågade sig på att busa lite med M.





M har mkt spring i benen och kollade in gungor och rutshkana.



ensådan varm dag som i dag är det skönt att svalka sig i poolen, Tjejerna badade en bra stund ovh Elsa var inte rädd det minsta skönt om det kan gå över.




Mys hos pappa innan kläderna skulle på igen.



Att sitta i knä och höra på en bok är bland det bästa Elsa vet!





Läser om djurens ungar



På kvällen åkte vi in till stan. Vi köpte med oss lite picknick mat från Nya skafferiet och sen gick vi till Stumholmen. Där satt vi vid vattnet och hade mysigt. Elsa njöt i fulla drag och gav ifrån sig små glädjetjut rätt som det var. goaste ungen min!

Samma ställe som vi var och tog korten på bröllopet!



Det är alltid gott med makaroner och korv och så smidigt att äta med när man är ute!


Efter picknicken gick vi längt hamnen och tittade på båtarna och bara njöt av att det var en sådan underbar kväll och att har semester. Tog vägen genom Hoglandspark och jag var ju bara tvungen att fota hortensian.. Älskar de buskarna.


Vi gick till Waynes coffe för att prova italiensk glass men det hade de slutat med.. så snopet.. blev en tur till glassiären och där hittade jag smaken svartavinbär vilket ju elsa älskar så det fick bli en sådan innan vi körde hemåt Rödeby igen.


En underbart mysig fredag ärnu nästan slut och jag ska slänga mig på soffan med mannen och dricka en kopp kaffe. Dagen skulle helt klart passa in på min guldkorns lista! I morgon ska vi nog äta kräftor.. det är jag så löjligt förtjust i så jag längtar redan!

Inga kommentarer: