måndag 17 augusti 2009

dejt med A



I dag har Elsa och jag haft en riktigt kvalitets dag, ser fram emot flera sådan nu när jag ska gå ner i tid och få mera tid med Elsa! Jag fick väcka henne från middagsvilan för att sätta henne i vagnen och gå hem till A och hans underbart goa mamma J. Elsa halvsov i vagnen dit och väl framme var hon på gång. Hon körde helasittregister och försökte fånga J medan A sov sen blev hon lite blyg när han vaknade men det gick över rätt fort och så for hon fram som en virvelvind.Hon tog steg flera gånger själv helt spontant utan att jag ropat på henne eller att jag ställt henne i "läge".



A hade en sådan fin bil! Polisbil, vi önskar ju oss en brandbil...




Hej kompis ska vi leka??





Vid bodet gjode Elsa några knäböj innan hon släppte det och tog några steg.

J och A bor i ett underbart hus tillsammans med pappan J förståss. Blev inte farligt avundsjuk på alla vackra saker. Elsa var med dktigt imponerad av alla saker och kände nog på de flesta, hoppas inte J allt för många fläckar på sina fina möbler. Jag tror att jag ska önska mig 100 liter vit färg och sätta igång och måla!!

Elsa och jag tog vägen förbi Ica och köpte köttfärs till middagen (pappa jens är med jobbet på Korrö och ska dansa linedance.. hihi) Elsa lekte på golvet när jag lagade mat och jag hann både diska undan och röja på golvet medans hon åt rent på sin tallrik och underhöll sig själv med en "telefon".hon har många hon måste ringa elsa.. en av favoritlekarna just nu är att prata i telefon oavsett vad hon har i handen kan det tas till örat och bli en telefon. Barns fantasi har inga gränser! Martina, nu förstår jag Ellas telefon, dimmern..;)

Vi hann plocka lite till, gosa, snyta den rinniga näsan femtielva gånger, läsa några böcker, rensa ut bebis leksakerna ur hennes korgar och sortera ut de finaste nallarna för att sätta dem på ett mer säkert ställe, typ en hylla.. hihi. Sen blevden en nattning som gick smidigare än tidigare kvällar och vi läste jens gamla pixiböcker om djur.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Låter ssom en underbar dag!
Hon är ju jätteduktig och knallar fram mer o mer förstår jag.
Emma pratar också i olika slags "telefoner". Allt i från, fjärrkontroller till gamla kameror... O därimellan, sin telefon.
Krya på dig Elsa! Måtte du ha en stolt mamma och pappa!!!!
Kram Camilla och Emma

Martina sa...

Ja, du vet, det ringdes så förtvivlat i den där dimmern att den pajade till slut. ;-) Kram

Misen sa...

Heja, heja Elsan, bra jobbat med gåendet! Kram!