lördag 8 augusti 2009

En kräfta kom till mig och gav mig en puss....

Idag var vi inne i stan en runda, Jens fixade sina glasögon som Elsa varit vänlig att slitit sönder och jag och Elsa gick upp till Emelie en stund för att hälsa på.vi gick en runda på stan med innan vi körde hem för lunch. Ett löp passa klarade vi av och en skön fika i skuggan på altanen innan vi satte igång med kvällens förberedelser.



Vi har haft lite kräftmys i kväll. Jag älskar kräftor och jens är lagom förtjust i det men äter det för min skull...Vi gjorde en paj med och lite bröd och kex hade vi givetvis också till. En gång per år köper vi ett paket kräftor som jag kan äta tills jag inte orkar mera och i dag var det dags. Elsa fick makaroner men när kräftorna kom fram blev hon väldigt nyfiken och kunde inte koncentrera sig på sin mat..




Ljuvliga kräftor!




Elsa får en kräfta i sin skål..hon försöker först attakera den med skeden...



den ramlade av..då petade hon försiktigt på skalet... drog snabbt undna handen igen..



Tittar på pappa för stöd och tar nu tag i kräftan igen







Lyfter upp den och är otroligt stolt!




Vänder och vrider på den, stoppar den i munnen men tar lika snabbt ut den igen.





Efter en stunds bekantande med kräftan tar hon ett stadigt bett över ryggen på den. Då får hon inte leka mera med den och hon tappar intresset för allt var sitta vid bordet heter så hon...


leker tittut i sitt tält i stället!

Vår myskväll ska strax fortsätta med en film, vi tänkte att Elsa skulle bli trött och somna först..

1 kommentar:

Camilla sa...

Inte lätt att veta vad man ska göra med en sådan stor konstig sak på tallriken, Elsa!! Attakera, helt rätt!! Ha,ha.
Titt-ut på dig från Camilla och Emma