fredag 6 mars 2009

Bad och slipdamm

I dag har Elsa och jag varit och badat på förmiddagen. Efter en stökig natt var hon inte heller på humör att vila på morgonen som hon brukar göra så vi tog och lastade in oss i bilen, körde upp till simhallen och sen tog vi en lång promenad med vagnen i regnet och blåsten, Elsa somnade på en gång så hon fick ju sova i allafall. Vi tror att det är tänderna som spökar, magen är lite lustig på henne och det är ett par små risgryn på väg upp ur tandköttet. Vi hade sällskap med Axel och hans mamma och väl på plats så kom även kompisarna Ellenova och Sigge! Elsa var inte lika vild som sist men hon var glad hela tiden ialla fall. När vi kom hem igen så hann Elsa äta lunch och jag började dammsuga när pappan kom hem! Bästa med att han öppnar var tredje fredag, han kommer hem så tidigt! Efter det obligatoriska Elsa myset så fortsatte han i gästrummet, slipa och spackla, så duktig min man! Jag städade huset och sen blev det lite kaffe innan vi gjorde oss klara för en tur ut till slottsbacken. Vi skulle köpa vårblommor (Det kom ett brev till Elsa med ett underbart kort, en lott till Jens och en peng till blommor från mormor och morfar, tusen tusen tack! ) och så hade jens hittat en bygglampa han ville ha. Vi hittade den sista lampan som fanns kvar, även en vaxduk till golvet under Elsas stol. Jag mös på blomsterlandet och hittade en lila ranunkel till soffbordet, bukett ljusrosa/vita tulpaner och en liten våreld till hallen.









Elsa med ballerina sockorna redo för lets dance.. trodde vi.. hon slockande innan första dansen!







Elsa läser...obs ljud!



Fråga Elsa var lampan är så pekar hon glatt och skiner med hela ansiktet! Vi har ju aldrig tjatat om detta med lampan men Em har frågat henne när hon har varit här och när jag testade igår så var hon helt på det klara med vad jag menade. Tror Elsa observerar och rätt var det är så kan hon!




2 kommentarer:

Anna sa...

Vaxduk under stolen var ju smart. Men jag har hund så jag klarar mig utan:-)

Anonym sa...

Så duktiga ni är allihopa och ja, det där med vaxduk under stolen var ju supersmart;det ska vi komma ihåg.