torsdag 19 mars 2009

Vår i luften.

I går var det nio år sedan jag kom hem från en 6 veckors lång praktik på svenska skolan i London och Jens stog på stationen med en ros och väntade på mig. Det är dagen vi räknar som dagen vi blev tillsammans och i år firade vi det med en bio. Barnvakt var Elsas allra bästa faster ochde hade haft det jättebra! Så skönt att känna sig trygg med sin barnvakt.

Tidigare på dagen hade vi varit på baby cafe och gått hem i solen tillsammans med Malin och Julia. Härliga sol! På väg till cafet ser jag något i en häck. Tycker det ser ut som en konstig katt och det var ju ingen katt utan en liten king charles spaniel. Lockar på den och den kommer till mig så jag får tag i nackskinnet när bussen kom farande. Mötte Malin och hon kommer med förslaget att vi ska ringa på i ett av husen med bil på uppfarten ( troligen hemma) Jag går upp till ett av husen och hunden följer efter mig och när jag kommer upp på trappan ser jag en skylt med en likadan hund så jag antar ju att jag kommit rätt och när jag ringt på två gånger öppnar ett äldre par och blir hemskt förvånade när de se sin hund.. hade inte märkt att den varit borta men de blev glada och tacksamma över att jag kommit tillbaka med hunden. Dagens goda gäning!

Blir så sugen att fixa i trädgården när solen skiner så i dag när Elsa somnat vid nio tiden gick jag ut och började kolla om det jag funderar på kvällen innan skulle kunna fungera och det gör det nog. Kollat ut plats för våra pallkragar som ska fyllas med grönsaker och blommor och så har jag provgrävt där jag ska ha en liten list/ rabatt. Räfsade upp en hel del torra löv också och gav vårlökarna mera plats att få lite sol! hade gärna fortsatt länge till men var ju tvungen att hålla koll på Elsan med. hann lagom in och tvätta av händerna så vaknade hon och var sur..vaknat på fel sida. Ville inte leka, inte äta, inte sova mera. Funderade på att ställa in eftermiddagens träff hos Maja och Linnea men sen petade Elsa i sig lite smörgås och blev på lite bättre humör så vi chansade. Kom in till stan när jag kom på att jag glömt min plånbok så vi fick vända hem igen och så tillbaka in till stan. Väl framme hos Maja fick vi lite visning av nya lägenheten, jättemysig!! Vi tog en promenad ut mot dragsö och så hem och fikade. En jättetrevli eftermiddag trots att Elsa inte var på sitt bästa humör i vagnen, mkt skrik och vrål. Ser det som att Elsa vill göra det lättare för mig att börja jobba nu...var extra gnällig och jobbig så jag inte ska tycka det är så jobbigt att lämna henne sen. hihi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nio år, herregud vad tiden går fort... Tycker det känns som igår vi bodde där. Men grattis på årsdagen! Tänk om du hade vetat då hur ditt liv skulle se ut om nio år. :)

Kramar