lördag 21 mars 2009

Vår vår!

I dag har vi haft ännu en dag med underbart vår väder. Jag har haft möjlighet att vara ute i trädgården hela dagen. Jens har varit på golfbanan för årets första runda och farmor har passat Elsa. Jag har grävt ur en rabatt, lagt markduk coh fyllt på med ny jord, det tog mest tid av allt, många skottkärror med urgrävd jord blev det. Hann även räfsa ur rabatterna som kom fram när vi kapade häcken i höstas och räfsa ihop en hel del löv i befintliga häckar och på gräsmattan. Hittade en hel massa nya vårlökar under löven och grenarna i gamla häcken och planterade om lite tulpanlökar som vi haft i den rabatten jag i dag grävde ur. Kollade rabarben och det kommer faktiskt en ny i år trodde den var helt död. Vi tog årets första fika utomhus med. Elsa var givetvis med i sin stol!



Var är min bulle??



KOmmer ni?



Hos min farmor har jag det bra.



Gung, gung!
Elsa har haft en jobbig natt då hon varit vaken mycket och i dag har näsan runnit på henne och hon är inte helt nöjd, får se vad det blir av det.
Var och simmade i går, så mysigt. Underbart väder ute då med och Elsa och jag for iväg på en inköpsrunda när hon sovit eftermiddag. Köpte en massa jord som nu är slut så vi måste köpa mera! Vi köpte även markdukar och fiberdukar som vi använt en del av i dag och så mat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du låter som du har lite koll på trädgårdar. Jag tänkte plantera rosor i rabatterna som är bredvid trappan/gången in till entrén, men när jag läst lite verkar det fantastiskt besvärligt... =/ Hur krångligt är det med rosor, har du nån koll på det? Jorden i rabatterna är säkert urgammal. Måste den bytas, eller räcker det att lägga kogödsel typ? Är det bra med markduk? Haha, jag har fasen ingen koll och nu ska jag sköta en alldeles egen trädgård... Jag är bättre på inneväxter :-) Ha en fin söndag! Kram kram