onsdag 11 mars 2009

Måndag, tisdag, onsdag

Nu var det ett par dagar sedan.. i måndags blev kompisen Maja ett år! Hurra hurra hurra!! Det var även årsdagen av farmors bortgång. Elsa och jag börjde dagen hemma hos Jonna och Truls där vi även träffade Wilma, Alice med mammor. En trevlig förmiddag hade vi som alltid. Hemma väntade vi på pappa Jens för att åka till kyrkogården och lägga blomma och sen åka till Hästö och packa lite porslin som vi ev kommer ta över. I tisdags var Elsa och jag hemma större delen av dagen. Vi städade, mös, lagade Elsa mat, åt lunch, lekte, åkte till Martina och Ella och lekte och fikade, handlade, gympade, åt middag och städade lite till!







Elsa leker Pajas!! Det tillhör vissa små ljud och vanligtvis armvift..:)






Elsa leker tittut! Var är Elsa??






Tittut!







Var är Elsa??



I dag har vi haft en lugn förmiddag men lång vila för Elsan. Efter en lunch gjorde vi oss klara för baby cafet. Hade sällskap med Malin och Julia. Mysigt som vanligt och de vanliga var där. Blev enkort fika för vi hade tid på bvc för att få lite info om kost som ska vara bra för en hård liten mage. Sköterskan jag pratat med var inte där men fick prata med bvc tina och fick en del bra tips som vi ska följa. Blev en långpromenad med Malin och Julia efter med. Elsa har lekt med faster i kväll en stund när vi var och hämtade bordet och soffan från Hästö. Jag vet inte hur jag tycker att det blev men det ska till nya stolar och soffan ska kläs om och målas om, blir nog bra då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj hjälp vad tiden går, ni har ju snart också en liten ettåring... När var det du skulle börja jobba?

Ha en fin helg!
Kramar