lördag 28 mars 2009

bada, basta, bubbla och babbla...

Ett par dagar för att krya på oss har vi haft. Hoppat över både tummetott och badet som vi brukar vara flitiga besökare på men näsor har runnit och jag har hostat och haft mig. I fredags eftermiddag tog vi iallafall med oss pappan jens som slutat tidigt och åkte in till stan, Letade jacka till Elsa. Hittade så fint ställ på stadium men det är jättestort så vi får nog lämna igen det. Nu hoppas vi att mormor och morfar hittar en jacka på Vingåkers outlet. Blev lunch på PM och lite allmänt kik innan vi åkte hemmåt igen och jag tog tag i återvinningen. det går så fort att kasta det men jag väntar alltid för länge med att köra iväg så det är överfullt hemma.

På kvällen hände något stort. Elsa tog några steg med sin gåvagn. Hon stog upp och jag höll henne osm vanligt under armarna och så kollade vi på kyl och frys, hon flyttade fötterna självmant åt sidan för att komma vidare till nästa skåp och det har hon inte gjort innan. Vi fortsatte runt i köket och sen hämtade jag gå vagnen och när jag höll i handtaget på den så gick hon tre steg utan att jag höll i henne!! Vi är så stolta över henne! I dag gick hon flera steg när jag höll i händerna och det har inte heller hänt innan! Lilla skrutta så duktig du är, jag hoppas ju givetvis att hon ska hinna göra flera framsteg nu innan onsdag så jag inte missar något när jag måste befinna mig i Nättraby på jobbet i stället för hemma hos henne.

I dag har jag och Jenny, Emelie och Sara varit på spa i ronneby. Mys dag! Em och jag gick en runda i parken medan sara och jenny fick behandling och sen möttes vi upp och badade, bastade bubblade och babblade! efter ett par timmar var vi nöjda och fortsatte in till Ronneby där vi åt lunch på bar och kök. Så mysigt!! Mätta och nöjda fortsatte vi hem till oss för att sortera upp arvekläderna som sparats sen kusinerna var små. Vi har haft 13 lådor i vårt förråd men efter att vi kollat igenom kläderna slutade vi med tre kartonger som vi sparat och 6 kassar som vi skänker till Ukraina. Skönt! Jens och Bengt har i dag satt det sista taket i gästrummet och ävenmålat det en omgång. farmor har passat Elsan. I morgon ska de måla en sista gång.

3 kommentarer:

Lottis sa...

Vi nöjde oss med att måla vårt tak :-) Klart bättre än innan, även om svärfar tycker det är helgerån att måla ett trätak... Men är det gulnad furu som blivit ganska mörk, så är det inte jättesnyggt...
Nu väntar vi mest på våren, så vi kan sätta igång i trädgården :-) Ha en fin söndag! Kram kram

Martina sa...

Heja Elsa! Va duktig du är. Nu håller vi tummarna att det lossnar ordentligt. Kram

Camilla sa...

Vad duktig du är Elsa! Inte dåligt att gå ed gåvagn!! Snart släpper du den och går utan den.
Emma hälsar att hon älskar såpbubblor!
Kan ju leka lite i maj, när ni kommer! Då kommer du springa i fatt mig, jag förflyttar mig bara på knäna...
Kram till er!