söndag 29 mars 2009

Sandig söndag

Grattis pappa Jens på namnsdagen i dag!
I dag har Jens och farfar målat taket igen medan Elsa, farmor och jag var ute och gick spåret. Farmor och farfar åkte hem rätt tidigt i dag, ville ju få lite gjort hemma med. Vi åkte för att köka jord och en stege. Hittade stegen som Jens kollat upp innan och så hittade vi sandlådesand och plantjord med. Blev ett rejält lass i bilen så Elsa och jag fick inte plats.. vi fick gå till maxi medan jens lämnade av allt hemma och sen kom och mötte upp oss där. Köpte hink till Elsa och färg till taket.


Jag rensade sandlådan och jens började fylla den med nya sanden, Elsa tittar på.




Ny hello kitty hink fick vi ju lov att köpa i dag med.



Så mysigt, det känns lite konstigt mellan fingrarna...




Elsa vågade sitta själv med! vi hann fylla de båda pallkragarna med jord när hon satt och grävde.. Hon smakade liite sand, men det hör ju till..;)



Gunga måste man ju göra om man är ute på baksidan!



Det är så roligt när både mamma och pappa är hemma!

Vi tränade på att gå inne igen och det går frammåt för henne, hon flyttar fötterna och håller sig i gåvagnen och vi behöver bara stötta henne lite under armarna eller vid magen.

På skötbordet i kväll så såg jag på Elsa att nu kommer hon kissa igen och var snabbt framme på pottan som vi har stående och samlar damm.. satte henne på pottan och hon kissade! Inte för att hon förstår att hon gjort det men ändå, hon reser och sätter sig och är jättelycklig.

I morgon har vi en utflykt planerad, ska ut till lilla Elsa och hennes fyra svarta lamm. Sen har jag en dag kvar på min föräldraledighet. Då ska jag klippa mig så Elsa och jag ska in till stan och möta upp Truls och Jonna. Vi tar ju sällskap vid klippningen och har en dubbelvagn till de små.

Inga kommentarer: