onsdag 4 mars 2009

Hemma igen efter Katrineholmsäventyret


I måndags efter lunch satte vi oss i en väldigt fullastad bil och nya gästrumstaket på släpet.. Resan hem tog lite mer än 6 timmar och mot slutet var vi alla rätt trötta på att åka bil. Vi stannade och fikade i Tindered och så blev det mat i Kalmar. Efter att vi hade tömt bilen och fått in alla grejer i garage och hus ramlade vi ihop i soffan vid nio tiden.

I går var Elsa och jag på Verkö hos kompisen Amanda med familj, stora syster är så go, hon har sett vårdroppar! Finns det en finare beskrivning på snödroppar?? Farmor hade sagt att det var ett vårtecken med snödroppar och då blev det ju vårdroppar av det hela. Sen hejar hon på trollkarlarna.. EMD.. tog ett tag innan jag kopplade vilka trollkarlarna var. hihi vi gick promenad, fikade och busade till klockan var nästan halv tre, då åkte vi vidare till Maxi för storhandling innan vi hamnade hemma och tog emot pappan som slutat jobba. Elsan och pappan mös medan jag åkte på vattengympa och sen åkte vi och lämnade tillbaka släpet till J, J och Truls. Blev en tv kväll med bygglov, House och Christine innan vi som alltid stupade i säng.

Onsdag i dag och veckans bästa dag! på förmiddagen plockade jag iordning här hemma, hade en del kvar att rensa sen vi kom hem, pratade med en gammal gymnasiekompis via facebook så kul, fick veta lite om gänget jag umgicks med då, Vi har ingen kontakt längre men de hade hållt kontakten. En är gravid och hade flyttat till örebro, en annan bor i västerås med man och två barn och den tredje bor kvar i k holm med man och hans två barn. Det hinner hända en del på 13 år! shit vad länge sedan det är vi gick ut gymnasiet.

I allafall så fortsatte ju vår dag med att vi gick till baby cafet. Tyvärr kom inte Julia, magsjuk och inte Ellenova heller, och inte Emil, Molly, Elsa, ellen eller sigge. Men det gjorde att vi var lite färre än sist och det var en mysig eftermiddag. Truls kom! Passade på att gå en promenad efter för det var underbart vår väder ute. Fick sällskap med en mamma com låg på bb samtidigt som vi. Hon har inget jobb att komma tillbaka till efter och det fick mig att uppskatta mitt jobb och inte bara känna ångest. Så väl hemma ringde jag dit och fick veta mina tider och när vi har stängt och vilka jag ska jobba med. Känns lite mindre jobbigt nu.




Elsa på sitt rum med de nya djuren som vi köpte i går.




Vår Elsa!





Sysslingarna Hedwig och Sigrid har haft den här roliga leksaken. Elsa har fått låna den. De är ju stora nu. Tusen tack säger vi!






Jag fäller ner dig lilla katten!



Kom du upp här hunden, då fäller jag ner dig med.

Elsa kan vinka och klappa händerna nu. Vinka har hon kunnat ett bra tag men nu vinkar hon åt rätt håll med och på beställning.

Tand nummer 6 är på väg upp. Nr fem missade vi när den kom men i fredags såg vi den framme så den kom nog förra veckan.

Ännu inget mera på krypfronten, jag försöker tänka att det kommer men det är inget roligt att höra att jag ska njuta av att hon inte rör på sig. Inte kan jag väl njuta av något som inte är "normlt" Den 23 ska Jens och Elsa till bvc och ta sprutor och träffa läkaren igen. de ville ju se henne efter två månader när vi var på 10 mån kontrollen. Vi får se om hon kommit på detta med förflyttning till dess.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Blir att jag får åka till Halmstad 14-15 maj istället...passade mig inte alls lika bra =(

Camilla sa...

Mycket ni hunnit med!!
Så söta djur Elsa fått till sitt rum. ;)
Ja, tänk vad man uppskattar sitt jobb ibland!! Tror det kommer bli jättebra när du börjar jobba igen, men visst e det mysigt att gå hemma med.... Men nu är det Jens tur.
Kramar

Anna sa...

Det är inte onormalt att inte krypa vid tio månader. Lite sent kanske men inte onormalt, tycker inte du ska oroa dig för det.

Anonym sa...

Det är absolut normalt att barn inte kryper ens när de är 12mån. Jag har aldrig krypit och inte Ebba heller. Ebba hasade lite på rumpan (och det gjorde hon sent). När hon var 15mån gick hon och då började hon även krypa lite. Nu går, springer och hoppar hon precis som vilken 3,5åring som helst! (Men förstår ändå hur du känner för på något sätt är det precis som de "ska" krypa och det gärna så tidigt som möjligt).