onsdag 17 september 2008

5 månader



Efter babycafet i dag slappade Elsa på fällen!



Rätt var det var så hade hon rullat runt och vänt sig! Givetvis stog jag med ryggen åt henne just då och plockade ut flaskan ur micron... Duktiga Elsan!



Så mysigt att dra i fällen!



Man kan lyfta den med!



Standard bilden i soffan.


Dramatik i Rödeby!! I dag hände det som inte får hända. Elsa gled ner på golvet från soffan. Det hela gick väldigt lugnt till men mamman blev något hysterisk och ringde både pappan och Emelie. Hade tur och Emelie hade just slutat så hon kom. Lyste Elsa i ögonen och kollade allmäntillståndet. Elsa hade redan innan Emelie kom blivit lugn efter ha gråtit ett par gånger. Alla hennnes rörelser var sig lika och hon var helt sig själv. Hade henne under uppsikt under em/ kväll och hon har både ätit ersättning och gröt utan problem. Tror vi hade tur i oturen som fick ett sådant milt fall, kan ju lova att jag aldrig har henne högre än fällen utan uppsikt någonsin igen! Fy! I natt blir pappan förvisad till gästrummet och Elsa och jag tar dubbelsängen! vill ha henne nära mig och vi tror att vi alla tre sover bättre om vi gör så här i natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina Elsan!
Nej, det får inte hända, men det händer! Jag minns med skräck första gången Edo rullade ur våra sängar, huvva! Jag kan trösta dig med att det händer alla, även den bästa Anna! :)
Kram

Anonym sa...

Otäckt, men tur att det gick så bra!

Kram till er!