torsdag 25 september 2008

Elsas torsdag i bild och text



06 15 Vaken pigg och kollar om jag fått några sms... Gör bara som mamma...




07 15

Efter min flaska kommer pappa upp och så passar vi på att sitta med honom när han åt frukost.




Upptäcker vad rolig boken var! Det är ju olika bilder om man "bläddrar"!

Mamma testade baby massage och jag tyckte det var så mysigt att jag passade på att kissa ner hela filten och handduken som mamma hade lagt fram. Efter det blev jag trött! Sovdags!




Kollar så kaninen ligger rätt bredvid mig, och så myser jag in mig och somnar.





När jag vaknar igen är mamma redo med en ny flaska mat. Ja först får jag ordetliget morna mig i mammas säng. Sträcker och sträcker på mig, då krävs det en dubbelsäng, en spjälsäng räcker inte långt.. Dags för promenad. Iklädd en nya fleecen och mössan ger vi oss av. Postar ett par brev och går coop rundan.





Mamma tycker vi var lika... jag och trädet....lika höstfina!









Hemma tar mamma fram hoppgungan och jag kommer på att jag kan snurra runt och ta mig lite i sidled, mest bara ler jag åt mamma, när hon inte håller i en kamera vill säga...



Kommer inte riktgit till ro efter hoppgungan, vill inte ligga på fällen och inte sitta i knä och inte...
Mamma plockar fram maten och då skiner jag upp. Nu skulle det bli premiär för kött. Har ju ätit enbart grönsaker och frukt innan. Det blev en burk med slottspure. Fint ska det vara till en prinsessa som jag.




Efter att jag tagit mina Ad droppar så lämnar mamma skeden på mitt bord. måste undersökas och att efter noga siktat får jag tag i den lilla skeden och får den i munnen! Se vad jag kan!





Men det är ju ingen mat på den... tråk!! Maten smakade mums, inte spillde jag så mkt som jag brukar heller, ville behålla det i munnen i dag! Mamma missade att fota när jag åt...



Men se, samma tröja på mig efter att jag ätit klart och leker med vattenflaskan. lättare att dricka ur denna tycker jag. Mamma åt med lunch och jag satt och gjorde henne sällskap. Sen hängde vi lite på fällen och gick runt och kikade. Blev plötsligt väldigt trött igen och markerade detta genom att tuta! Mamma förstår mig så bra så hon la mig i sängen och där sov jag sedan i en timme lite drygt. Mamma har undertiden hunnit städa av lite, druckit kaffe, bloggat och fyllt bilen med återvinningskartonger och lådor.



Gäsp... nej jag var inte klar... vill sova lite till! Vaknade till strax innan pappa kom hem, hann bara precis äta min flaska.





Bestämde mig sen för att leka lite med snurran. kan slå på den och även ösa ner den på golvet. det gör jag med alla leksaker som ligger på mitt bord.




Mammavar på återvinningen och när hon kom hem, bar pappa ut torktumlaren och ställde den i garaget. Jag satt i vagnen och tittade på. Påklädd och klar följde jag sedan med pappa på en liten runda i bilen. Var på Team sportia och Baby proffsen. Mamma passade på att dammsuga och förbereda maten när vi var borta. När jag kom hem fick jag gröt! Jag tycker att haklappen med nallen på är så fin! vill gärna titta på den hela tiden när jag äter, mamma blir lite irriterad på mig så för det är svårt att ge mig gröt samtidigt.






Jag har knycklat ihop haklappen så mamma tog av den sen och forstsatte utan haklapp, det gick bättre!







Lite kvällsmat och sen var det dags för mig att sova. I dag har jag på mig min nya pyjamas. me and I som mamma vunnit på Tradera.




Godnatt på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt! Vilken fin vagn Elsan har och vilken jättemysig fleecetröja i höstfärger!

Anonym sa...

Mysig torsdag ni hade. C hade också testat babymassage med lilla R och det ledde till samma resultat kan jag säga... Jaga använder inte msn längre, tycker att det tar å mycket kraft, men det går alltid bra att maila på misentofs@spray.se Ska se om jag installerar Miranda kanske (där man har ICQ, msn och allt i ett, men ett mindre program). Ha en riktigt trevlig fredagskväll!