måndag 29 september 2008

Märklig måndag




Elsan och jag låg och drog oss till åtta.. då hade vi varit uppe och ätit vid halv sex... Blev lite gröt till både Elsa och mig och sen tog vi på oss fleece kläder och gick ut och gick. Förbi coop och köpa huhållspapper och så cooprundan och hem. ömsom sol och ömsom moln. När vi varit hemma en liten stund så öppnar sig himlen, hann precis rulla in vagnen i uterummet innan det kom och sen har det regnat till och från hela dagen fast solen har varit framme.



Fotade min ängla trumpet. Fick ju den av Jens och Elsa på morsdag. Nu blommar den äntligen!




Bakade grahamsbullar i eftermiddags. Ska ha dem till fikat i morgon då två mammalediga kollegor kommer hit.



I mitten står en hibiskus, den ska vårdas med största försiktighet. Kommer från Hästö och Jens och jag har fått adotpera den.






Elsa hos pappa. Bär henne på mage och hoppas att hon ska slippa få så ont i den i kväll med.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Söta hänglisar Elsan har på sig, men hon har ju alltid så fina kläder :) Skönt med promenad, vi har varit ute det mesta av dagen, jag har promenerat massor, är med i en stegräknartävling ;)
Grahamsbullar, det skulle man kanske testa, men mina lär inte bli så fina som dina! Önskar jag vore hälften så huslid och duktig som du!
kram

Anonym sa...

Åh, vilka goda bullar det så ut avara. Stackars Elsan, hoppas det blir bättre i natt!

Anonym sa...

Kan du inte lägga ut receptet i bloggen, eller hittade du det någonstans på nätet kanske?

Anonym sa...

Hoppas Elsa mår bättre nu! Jag gillar Fem myror-dressen. :)
Och vilken känsla det måste vara att bli uppvaktad på Mors dag!

Kram

Anonym sa...

Nämen hej! Vad kul att ni med bloggar :).

Vad söt hon är på alla bilderna. Den beige dressen, är den från Me&I? Jag köpte den i turkost till Ellenova, med en röd body. men det är alldeles för stort så jag bara längtar tills hon kan ha den på sig haha.

Kram från oss