onsdag 10 september 2008

Onsdag = B som i broccoli, baby café och badrumsinredning

Hör och häpna Elsan och jag klev inte upp förrän kvart i åtta i dag. En timme låg hon och pratade och snurrade is in säng i natt mellan två och tre och jag lyfte över henne till mig och hon somnade!! Inte hänt på länge.. vi sov till halv åtta och kunde ligga och mysa en kvart innan vi gick upp. Brukar inte heller hända...MYSIGT! Jag sköt lite på frukosten så det skulle stämma med dagens övriga aktiviteter och det var inte heller någora problem...får väl igen det i natt kanske...

( frukost brickan.. gröt, knäcke och kaffe till mamma och så ersättning till Elsan)

Hann sätta in flera kort i albumet innan hon vaknade från fm luren. 70 minuter i dag. Gosade och hade oss och så gjorde jag lite mat till henne, blev broccoli premiär och så majs igen. Smakade gott verkade det som, men hu så raparna har luktat efter....;) Blev ersättning efter och så snabbade jag mig att laga och äta mig mat och hänga upp tvätten innan vi for iväg på baby café. Är heligt!! Jättemysigt som vanligt. Lilla Elsa som går där hade ett likadant storkbett i nacken och på ögat som min Elsa. Gillade inte heller att ligga på mage. Roligt att se att det är så mkt som går igen hos de små, saker man trodde var unika för Elsa visar sig finnas hos många och saker Elsa kan och inte kan stämmer med många andra med. Nu väntar jag på rörmokaren som ska komma och installera badrumsinredningen.

( ta inte mina nycklar!!)

Pratade lite om simhallen som är öppen på fredagar för de här små, hade varit mysigt att besöka. Ska föreslå det till några andra mammor och se om jag får med mig några. testa badbyxorna på Elsa och se om hon kan ha dem eller om vi måste köpa andra. Tiden passar bra på Jens sena fredagar, då skulle han hinna vara med oss en stund innan han åker till jobbet. Vore det allra bästa. En mamma hade kommit med i babysim, varit anmäld sen Egon var 1 månad och han är nu 8. Får nog satsa på att åka själva tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med såna mysmorgnar!
Tack för fina kortet förresten!

Kramar