fredag 12 september 2008

torsdag och fredag




I går var det meningen att rörmokaren skulle komma och göra klart det sista... han kom inte.. gick här hemma och väntade.. segt. Missade mor och babis träffen hos L. Istället så möblerade jag om, kånkade och bar.. Nu har Elsa fått in vår stora ekhylla i sitt rum och i gästrummet/ arbetsrummet står nu billy hyllan i bok. Stackars hyllor som de får flytta runt, inte tycker jag om dem heller.. varför valde vi bok?? Vi var en sväng på Amiralen med på fm för att kolla efter badbyxor, meningen var att vi skulle åkt och badat i dag men iom att rörmokaren inte kom i går så kom han ju i dag i stället och givetvis på den tiden som badet var. I går kväll var jag hemma hos E på en myskväll. Elsa var hemma med Jens och hade med haft en mysig kväll. E och jag gjorde tacos och pratade och pratade och pratade.. tiden bara rann iväg. Kollade på "vem kan slå Filip och Fredrik" innan jag åkte hemåt igen. Tusen tack för en toppenkväll, vännen! Det gör vi om snart igen!


Det bidde som sagt inget bad.. men det bidde en jättemysig promenad med J och lilla T. Ska verkligen gå där fler gånger.Vi gick vid Skärfva och det var perfekt att gå med två vagnar i bredd nästa hela tiden. T hade en toppenfin vagn. Så lättkörd och styrd. Vår kändes hemskt trög i jämförelse.. kan bero på att Elsan nästan väger det dubbla mot Trulsen med. Hamnade på plantan och hittade fina ljusstakar på rea, 75% det kan man ju inte bara ignorera.


Nu är nog badrummet strax färdigt! Hör att han gör det sista där inne. Ska fota så fort han åker..;)




4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande. :)
Hoppas ni får en fin helg!

Kram

Anonym sa...

Snyggt badrum! Vi har varit på akuten m J ikväll. Bålgetingstick... :-( Men han är ganska pigg nu iaf. Kram

Anonym sa...

Åh, vilket snyggt handfat!

Du har väl sett att du fått en utmärkelse hos mig? http://anamcara.blogg.se/2008/august/someone-loves-my-blog.html

Kram!

Anonym sa...

Vad fint ni har det i badrummet! Tack för kommentaren. det känns ju lite dubbelt det där med att klaga över något som man mest av allt önskat sig... Ja, det där med långpromenader saknar jag, och att ligga på mage och sova. ha en fortsatt skön söndagskväll! Kram!