onsdag 24 september 2008

Som vanligt på onsdagar så var Elsa och jag på baby cafe, vi var många den här gången, 14 barn och mammor trängdes i ringen. Härligt höstväder med klarblå himmel så Elsa och jag tog vagnen dit. På hemvägen fick vi sällskap av Julia och hennes mamma. Lustigt, jag vet vad alla barn heter där men knappt någon av mammorna...;) Trevlig var hon iallafall och de bor i kvarterat nedanför oss, slipper vår sista jättebacke.

Hemma blev det mat och premiär för den nya tomtebo barnen servisen som Elsa fick i dop present av mormor och morfar.



Muggen undersöks noga. Elsa har blivit väldigt duktig finmotoriskt och greppar allt hon ser!



Kollar under muggen med!



Testar att dricka med hjälp av mamma, svårt!




Åh vilken fin tallrik tycker Elsa. På en liten gummifot. Palsternacka, potatis, morot och katrinplommon.




Det smakade bra!

I morgon ska vi prova mat med kött i för första gången!

Efter maten åkte vi till Nättraby. Först till jobbet och hämtade hem regn och vinterkläderna. får ju gärna använda dem hemma och göra reklam för förskolan så jag tänkte att det passade bra att ha på sig på våra promenader här i Rödeby. hihi
Hade tur så familjen som just fått en liten var och städade och precis innan jag åker så kommer lilla Olle. Så söt bara två veckor gammal. Jag fortsatte till Ella och Pips skattkammare. En liten butik som säljer kläder och leksaker som är inlämnat av folk., Väldigt fina och välbevarade plagg. Det var ganska varmt där inne och Elsa trättnade ju rätt fort men jag ville ju kolla mera. Gjorde misstaget att ha henne på armen bara och det blir tungt efter ett litet tag. Hittade iallafall det jag sökte. En Po.p fleecetröja och då fick jag en mössa på köpet. sen hittade jag även tre tröjor och en po.p klänning. totalt 155 kr. J och lilla T var också där och kollade läget, hittade tyvärr ingen så liten fleece så den passade honom. Ska åka tillbaka en annan dag, själv! Så jag kan kolla i lugn och ro. Hade många tosser och skor och mössor och vantar och pyjamas och byxor och jag vet inte allt. Nu väntar jag även på mina fyra vinster från Tradera. En overall, ett par snickarbyxor, en po.p t shirt och en me and I pyjamas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Har försökt följa Elsa på bloggen!
Har titta på bilder nästan varenda dag.Elsa,Anna och Jens kanske kan komma ut till lilla Målka och hälsa på!:)Jag skulle så gärna vilja se den lilla ängeln som ni har,och inte bara titta på bilder!
För jag har aldrig sett henne i verkligheten!!!!:)
Med vänliga hälningar familjen Krull!

Anonym sa...

Hej! En sådan body har jag oxå! Såg att du är några dagar äldre än jag! Kul att hitta andra från blekinge på bloggarna. Hittade hit via min kompis Fina Matilda.
Mvh Coola Viola (mamma hälsar också)