måndag 8 september 2008

Måndag

En helt vanlig måndag i Elsas liv.

( från promenaden på eftermiddagen. Det är pappa Jens som valt solhatten....texten är väldigt passande!)

Hon blir 5 månader om 9 dagar.

03 55 Vaknar och är pigg, vill gärna komma upp och äta... mamma följer med mig upp och gör iordning 200 ml ersättning som jag sätter i mig i ett naft, vid 04 15 är vi tillbaka i sängen igen och sover vidare lite...

06 45 väcker mamma som lyckats somna om genom att låta när jag bajsar... pappa är uppe och äter frukost.. han hör inte mig...upp igen, ny blöja och så hänger jag i köket med både mamma och pappa, mysigt!

08 15 blir det frukost. Mera ersättning och efter det myser jag med mamma i soffan och skrattar så det rinner saliv överallt. Sen blir jag plötsligt jättetrött...

9 05 somnar i min säng efter ett litet gny

9.25 bökar mamma med mig, tar på mig strumpor och kofta. Vi ska till distrikt och ta blodtryck på mamma.

9 40 träffar tina på bvc/distrikt. tar mammas tryck och kollar mitt ögonlock. Mamma upptäcker att hon har tagit fel vita strumpor de är för små..och att koftan börjat bli liten...

9 50 åker i min bilstol till maxi..handlar frukt och gröt. Mamma köper även majskrokar lite tidigt för det...

10 20 kollar in lindex igen, mamma är sugen på att handla fem myror till mig med ångrar sig

10 30 möter maja och mikael på parkeringen..pratar lite.. eller mamma och mikael pratar, maja och jag mest ler...

10 45 hemma och jag somnade i bilen, mamma bär in mig i min säng igen....

11 45 vaknar jag och vill umgås igen. Mamma byter en tung blöja och sen så sätter hon mig i höga matstolen...åhh tänker jag mat på G. blir gad och ivrig. mamma värmer två smakisar, majs och morot i dag med. Jag äter med så god aptit och det tar slut för fort, blir lite ledsen och mamma tinar lite äppelmos,.. premiär.. det var gott! sen vill jag inte sitta kvar längre utan kräver att få komma upp! Får en flaska med ersättning i soffan och det gillar jag.. en stund...sen leker jag mest med nappen och trycker flaskan åt olika håll, jag ålar som en mask i mammas knä.

12 40 ligger på golvet när mamma gör i ordning sin mat sen sitter jag i hennes knä när hon skriver på datorn, även här är jag som en ål...

forts följer...

13 00 jag somnar något motvilligt i min säng, trött men nyfiken på vad som händer

14 00 vaknar igen och vill vara social. mamma har hunnit äta och ska just dricka kaffe. Myser i soffan med mamma under tiden hon dricker sitt kaffe.

14 30 mamma fattar beslutet att dammråttorna får vara och tar ut vagnen ur garaget istället. Solen skiner fårn en blå himmel och då måste man ju bara ut! Jag hamnar i vagnen med kofta och solhatt. Tyckte inte att det var jättekul, men efter en stund fanna jagmig iatt dras runt Coop rundan och somnade gott.

( hade ni regn och rusk morfar eller vad var det du sa... himlen känns rätt blå här nere i söder tycker jag! )

15 30 sover vidare på altanen i skuggan.

16 00 pappa plockar upp mig och vi myser i soffan, blir mat igen och som vanligt när jag ligger hos pappa passar jag på att bajsa lite.. mera mat och sen mera myshäng.

17 00 mamma och hennes kompis M börjar pyssla, jag märker allt att det inte är som vanligt och börjar nu gnälla.. detta fortsätter jag med, med ett avbrott för mat och pjamas påtagning, till jag vid kvart i åtta äntligen somnar i min säng...


Dagen slutade inte som vanligt, var länge sedan vi hade en sådan gnällig liten tjej. Hoppas att det var tillfälligt.
Rätt roligt att skriva ner precis vad som händer..mkt för min egen del, hoppas kunna jämföra om en månad och se om vi kan se någon skillnad.

Inga kommentarer: