tisdag 9 september 2008

Tisdag = bvc grupp och gröt premiär!

Även denna dagen började tiidigt. Vid tre ungefär... vid fyra var vi uppe och åt och så somnade vi om till kvart i sju och sen till kvart över åtta.


Vi var iväg på bvc grupp vid elva. Kommer nog bli trevligt. Grannen var där med sin Jesper och det visade sig även att det bor en till nybliven mamma på gatan fast längre ner. Vi presenterade oss och pratade lite allmänt om vad som kommer framöver och så frågade hon hur vi gjorde om nätterna... många hade det som vi att de var uppe mkt fast Elsa är ju nästan äldst där så vi hoppas ju att det ska vända snart. Den äldsta sover från 19-08 men har allltid gjort det så det kan man nog inte sträva efter..;)


Handlade lite efter mötet och där träffade jag på två av mammorna från gruppen, vi bestämde att vi ska gå på promenad på tisdag. Ska bli roligt.
Hemma tog vi det lite lugnt och sen blev det lite mat, morot och majs med äppelmos efter som bara spottades ut.. unge!! innan jag bestämde mig för att gå den korta rundan i allafall. När jag kom nästan runt bestämde jag mig för att ta den långa i allafall när jag ändå var ute, var ändå svettig... går på och sen när jag ska svänga kollar jag till åt sidan, ser att himlan är alldeles kolsvart.. ops tänker jag.. längst borta är jag och ingen jacka med mig.. ökar på takten men det var aldrig någon fara för det blev inget regn överhuvutaget men det visste jag ju inte då.
Så blev det då äntligen dags för gröten!
Blandade enligt instruktionerna på paketet för smakportion men tycket det blev väldigt mkt så vi tog bara en del av det, ville inte få upp allt i sängen sen...det var populärt! Smackade och knorrade... som om hon ber om mera..så söt!
Ett bad och så pyjamasen på innan det blev en flaska ersättning inför natten. knorrade lite i kväll med men betydligt mindre än i går. Hoppas natten blir bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin LO du har på din blogg!
Roligt att läsa dina inlägg o följa lilla Elsa o dig med förståss!
Kul att BVC gruppen verkade bra!
Kram Camilla

Anonym sa...

Vad söt hon är när hon käkar grötr med hela ansiktet. Ja, det är verkligen skönt med vattengympa, jag längtar redan till nästa gång.

Anonym sa...

Vilken härlig tjej, gröten verkar verkligen ha gått hem! :)

Kram