lördag 6 september 2008

Kräftmys och lördagsfix




Sol över vattnet vid stugan.





Tröttnar aldrig på den utsikten!




Lite mat till Elsan innan vi satte igång med att duka upp det andra!




Elsa ligger på filten och viftar så det står härliga till, vänder och vrider men kommer inte runt riktigt.



Glömde fota innan vi började äta. Blev när vi ätit nästan färdigt! Kräftor, räkor, sallad med fera och mozarella, västerbottenpaj, bröd och kex och ost!



Obs det stora berget med kräftsal är mitt...




Kaffe och päronkaka! Mums


I går kväll hade vi kräftmys i stugan. Blivit lite av en tradition.. andra gången och det är mysigt. Vi tar med lite var och så dukar vi upp en buffé och äter och pratar. Det är väl mest jag som älskar just kräftorna, men mer till mig!! Det var en härlig kväll med strålande sol. Vi stannade till vid graven på vägen ut och satte en bukett med rosa och lila blommor, blev fint!


I dag har vi pysslat här hemma. Efter en lugn och mysig start på dagen åkte vi till Maxi och handlade, som alltid! Vi köpte en spalje bla och hemma så satte Jens upp den på ena gavlen där vi har den stora vita rosen, eller den var stor, nu är den nerklippt sen målningen. Vi flyttade även en annan spalje till smårosorna vid uterummet så de också har något att klättra på. Så rensade vi lite ogräs och gick igeom vad vi vill göra på tomten framöver. Sågade ner en mängd småträd som växer i bortkant på trädgården, öppnade upp lite och sen rensade Jens bakom boden så nu är det tre björnbärsbuskar i behändigare format som står där och förhoppningsvis ger bär nästa år. Komma åt dem gör vi nog med.

Jens trimmar nu kanterna på gräset som jag klippte i veckan och jag har tagit hand om frukten vi fick av J och M i går. Blev äppel och päron mos och så plommonkräm. Ja Elsan har ju givetvis fått alla uppmärksamhet när hon har varit vaken, gäller att vara effektiv där emellan...

I kväll blir det lördagsmys. Ska göra pasta med kyckling och så blir det rödvin till, så sugen på det! Över ett år sedan jag drack senast så jag ska ta det lugnt...

Inga kommentarer: