onsdag 1 oktober 2008

prick prick men pigg ändå



Vår älskade lilla Teletubby.

Elsa önskar sig!



  • lära gå vagn

  • baby gunga till tomten

  • påslakan till spjälsäng

  • spjälskydd, tjockt och högt

  • bilstol

  • små pekböcker

  • barnkammar böckerna

  • dregel haklappar som når runt halsen...

  • presentkort Lindex och Po.p

  • pyjamaser i strl 74

  • vaccinations bidrag


tänkte skriva ner lite saker som Elsa önskar sig framöver...mest för min egen skull så jag inte glömmer men det kansek är någon som sitter och hemskt gärna vill köpa något till Elsa och då vet man ju vad hon behöver..;)





Återkommer med mera text då vi varit på BVC och kollat upp vad Elsa har för mystiska utslag på sina armar, ben, mage och ansikte...

¨


Så här såg hon ut innan vi åkte upp. Någon som har sett sådant innan?

Sköterskan hade aldrig sett några sådana utslag innan och ville att en doktor skulle kolla på dem, fick tid på fredag först.. hade hoppats på att få komma direkt. Iom att hon inte har feber så var det ingen fara sa hon men om hon påvisade sjukdomssymptom som feber eller allmänt hängig så ska vi ringa.



Vi körde förbi mitt jobb för att hämta en bilkudde till Elsans kompis Ella som kommer på lördag. Stannade och pratade en stund och sen åkte vi hemåt igen. Då hade det kommit mkt post! Elsa inspekterar sina nya Jeans som vi vunnit på tradera.

Tusen tack för alla kramar och peppande ord när jag var som mest orolig för Elsan. Nu hoppas vi på en lugn natt för henne och att utslagen har gått ner till i morgon.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har titta på vad Elsa önskar sig har tängt på vad jag kanske ska köpa men vet inte ännu:)Kanske en pjamas?vet inte ska tänka på saken!
Har Elsa tänder en,eller?
Kram familjen Krull:):)

Anonym sa...

Låter inte kul med mystiska utslag, kliar de? Va där det för vaccinationsbidrag ni vill ha, vaccinering är ju gratis!

Anonym sa...

Jaså den som ska införas gratis efter årsskiftet. Jag frågade min bvc-tant om den och hon sa att det antagligen skulle bli så att barn födda detta året skulle få den gratis, retroaktivt nästa år. Men hon visste inte säkert. Var din bvc-tant säker på att de inte kommer få den nästa år?

Anonym sa...

Men oj vilka utslag! Sa inte sköterskan ngnting? Tänker lite på allergiutslag, men det borde hon ju ha känt igen isf.
Hoppas de är bättre snart och att läkaren kan se vad det är så ni slipper fundera.

Vi har inte heller varit på babycafét. Varit på hörsel-utbildning istället.

Kanonbra grejer hon önskar sig! Måste med påbörja en lista. Eller jag har börjat men jag måste lägga in på bloggen så alla kan se :).

Kram på er

Anonym sa...

Stackars lilla Elsa! Tur att hon inte har feber med. Kliar utslagen?? Hoppas de försvinner snart och att ni kan få en förklaring på vad de kommer ifrån.
Kram Camilla o Emma ;)

Anonym sa...

Dåligt att inte få tid förrän fredag när hon aldrig har sett sådana utslag förut. Kan det vara fällen, om hon legat naken på den? Nej, det är verkligen inte lätt att veta hur man ska göra med vaccineringen. Störst risk att smittas är ju just vintern och stora barngrupper, typ dagis. Eftersom Matilda inte kommer gå på dagis denna vinter har jag bestämt mig för att avvakta. Antingen får hon den gratis nästa år eller bekostar jag två sprutor, innan nästa vinter (när hon kommer att gå på dagis). Men skulle hon smittas nu skulle man väl inte förlåta sig själv.

Anonym sa...

Ojojoj... Stackars lilla Elsa. Trodde inte det var så mkt. Många kramar till er o hoppas det går över snabbt. Måste ses så fort vi bara blir friska på vårt håll.

Anonym sa...

Hon är född den 19 april (jag skrev en kommentar till dig i går om att du hade känt igen mig på bb men det blev kanske något fel när jag skulle publicera den). Hon har suttit i sittvagnen sedan hon var knappt tre månader (för hon vägrade ligga i liggvagnen) och det har gått bra. Jag har den på mellanläget och när hon ska sova fäller jag den till fullt liggläge.

Anonym sa...

Lilla Elsan! Kan det vara så att hon ätit nåt hon inte tål? Det ser inte ut som vattkoppor iaf, har hon fått vaccination nyligen? Hoppas ni får bra hjälp snart, lilla gumman.

Kram