tisdag 25 november 2008

Hemma hos pappa Jens igen!

Nu har jag varit dålig på att uppdatera. Så mkt man har att göra bara för att man kommit hem igen..

Elsa och jag satte oss i allafall på tåget mot Norrköping i måndags, morbror och mormor var med ner och vinkade av oss. Det gick bra att åka, Elsan var lugn och satt i sin stol hela vägen till Norrköping. Där fick vi hjälp av tåget och sen fick vi vänta lite på nästa, förseningar från stockholm pga av snön.
När tåget kom hade jag bett ett yngre par om hjälp med vagnen och de lyfte upp den åt mig, tyvärr hamnade den i fel ände av vagn tre där jag skulle sitta så jag fick gå genom hela vagnen med min packning och Elsan. Trångt som tusan i gångarna på x2000 tycker jag. Väl på plats, tyvärr baklänges igen så började jag oroa mig för att någon skulle köra ut vagnen på något av de stopp som tåget skulle göra innan vi skulle av. Den stog nämligen mellan två vagnar, frågade tågvärden så fort han kom men han lugnade mig med att det bara skulle vara avstigning åt vänster och den stog till höger så det var ingen fara och den kunde inte stå bättre tyckte han, sen pratade han med Elsan som ignorerade honom totalt..hihi. De två timmarna på x2000 gick segt och Elsa sov inte alls.
Hon åt ett rån och jag mådde lite illa stundtals när tåget svängde mkt så jag försökte blunda lite. Sen fick hon givetvis för sig att bajsa... det som hon inte gjort på två dagar.. hann inte byta på henne då utan täntke att jag tar det på nästa tåg.. då somnade hon...Tåget mot karlskrona stog på samma plattform som vi kom in på i alvesta så det var bara att gå rakt över. En äldre man hjälpte mig att lyfta vagnen men han klagade högt hur tung den var.. vekling...;) Hamnade mitt emot en man som jobbad epå en dator och pratade indisk engelska i telefon.. låter så kul.. han satt på min plats men fick inte tillfälle att påpeka detta så vi trängdes på ett litet dubbelsäte, Elsan och jag. Hon sov som sagt och jag kände ju att det luktade inte hallonbåt om henne direkt. Försökte mörka doften med att öppna min matlåda... sen tuggade jag tugggummi med lite halv öppen muns å det skulle lukta...;) vid holmsjö vaknade Elsan och jag flyttade ut oss till ett område i tåget där vi var själva och bytte blöjan på henne på ett säte. Gick över förväntan och jag tackade mig själv för att jag hade kvar alla plastpåsar i skötväskan så jag kunde stänga in doften.. eller odören... framme möttes vi av Jonna och truls och de körde hem oss. Tack tack och tack! Hemma stod en bukett blommor till oss och en chokladkalender till mig!! Älskar dig Jens! Skönt att komma hem och Elsan blev glad över att se Jens igen när han kom hem fårn jobbet. Sen satt de ihop resten av kvällen, Elsa hängandes i Jens skägg och han snusandes på henne! Kärlek!!

I dag har vi haft en vanlig förmiddag, jag plockandes och städandes och Elsa lekandes och sovandes. Vi mötte Em på stan för en lunch och sen gick vi ett par timmar och letade fina saker. Hittade varsinduk och jag letade gardin och stjärnor. Skulle kolla på en kofta med som in kusin hade på sig men den fanns inte i min storlek tyvärr, kanske kommer in fler eller så får jag hitta någon annan liknande, gillade den verkligen.

I kväll hade jag varit och gympat med mina tanter och betalt för avslutningsmaten och presenten till ledaren. vi har plcokat in julsakerna för genomgång och jag har påbörjat projekt slutföra julkorten! Nu har jag alla delar till dem hemma så det är bara att limma på!






Ska till jobbet i veckan och lämna in om att få ut friskvårdspengar. i morgon skulle jag få besked om jag får jobba heltid i vår..1 april ska jag tillbaka till jobbet och om jag inte får heltid så ställer det till det. Då kan inte jens vara hemma och det vill vi ju att han ska. Eller jag vill ju vara hemma för alltid med Elsan...

Inga kommentarer: