torsdag 27 november 2008

I går var vi på baby cafe som vanligt, inte så många barn där och det var bara mysigt att hinna se och prata med alla. På em sov Elsa nästan 1,5 timme ute i vagnen och jag hann göra lussekatterna nästan helt klara. Men när det var dags att sätta in dem i ugnen och fästa russinen på var de borta.. var helt säker på att jag hade russin hemma.. har ju varit borta en veckan och jens älskar russin.. Det blev kusar utan russin och det går ju det med.

Pyssel blev det i går med. På fm band jag en krans till dörren, bra med vildvuxna träd på tomten! Jag gjorde klart alla julkorten och har nu lagt dem i kuvert, bara komplettera adresserna så kan vi lägga dem på lådan när som nu.. gjorde även två kort till. Ett till söndagsens födelsedagsbarn.. och ett till Elsas nyaste lilla syssling som föddes i går. Årets adventsljusstake är klar med och väntar bara på att bli tänd på söndag. Vi måste tända den ofta för det är stora ljus i år!! Polkagrisarna kan vi inte riktigt skiljas från så de får vara med i år med.

I dag åkte Elsa och jag till mitt jobb för att lämna in några papper och fylla i ett par andra. Har alltid hänt så mkt tuycker jag när man kommer dit, är ju inte så ofta jag är där. Kom lagom till rasterna så jag hann prata lite med några av kollegorna iallafall. De gravida och så några till.. efter det fortsatte vi till Maxi för storhandling, hade glömt lappen som jag skrivit på morgonen men kom ihåg allt!! Hem och packa upp och då gick Elsans glada humör över, hon har pipit och haft sig sedan dess. Jag har ändå bakat saffransfyllda chokladmuffins och två sorter med matmuffins till advent. Jens har påbörjat projekt ytterdörr. det har blivit ett antal sånger för att pigga upp damen som blir så arg när hon rullar runt på mage men kan ju inte hålla sig från att göra det, själva rullen är niog rätt kul i allafall, det är resultatet som irriterar henne.. Sötnosen vår.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag brukar också ha polkagrisar i min adventsljusstake!