torsdag 20 november 2008

Kvar i norr...

I dag vaknade vi till en strålande vinterdag, snön ligger kvar på gräset och på vägarna är det isbana... Solen sken och det var några grader kallt. Elsa och jag sov nere i vårt rum i natt och hon var jätteduktig och sov nästan hela natten utan avbrott. Vid halv åtta la jag henne uppe hos mamma när jag själv gjorde mig i ordning och de hade en mysig morgon. Att vakna av Elsans gurglande skratt var inte helt fel enligt den oerhört stolta mormordern.

Vi gick en långpromenad på fm, jag fick låna mammas dobbar och de var toppen, kunde ju gå obhindrat trots isen och mamma tog stöd av vagnen. En toppenmysig fm fika med gammelmormors skorpor och tänt ljus och Elsan på kanten mumsandes på rån...

På eftermiddagen gick morbror Andreas och jag samma runda fast motsatt håll! Jag tog dobbarna även då och Andreas tog vagnen!




Elsa har börjat visa lite större intresse för att röra sig när hon ligger på golvet. Hon stretar på och drar in benen under rumpan men så kör hon ner huvudet i golvet så det blir ju inte så mkt till krypning av det men hon är på gång!!


När Elsa får ett rån så blir hon så lycklig, hon blir ivrig och maler in sitt rån... Nu är hon mer och mer uppmärksam på vad som händer med delarna hon inte får i sig så hon letar runt och tar upp små bitar och stoppar i munnen, en del hamnar i handen och då är det svårt att koordinera att öppna handen just när man är vid munnen.. sötnöten!



Elsa har hållt sig vaken om kvällarna, precis som hon känner att det gäller att passa på att umgås med mormor och morfar nu. Finns ju alltid en ledig famn att sitta i och hår att dra i och hur många glasögon som helst!! Lyckan vore ju total om det inte vore för att vi saknar vår pappa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska ni vara där över julen?