fredag 28 november 2008

Mysig dag med mysiga kollegor och barn.







Vår Elsa älskar smörgåsrån... syns det??





Julkorten är färdiga och ligger och väntar på att få rätt adress och frimärke.

Årets advetsljusstake. Här ska eldas!!!





I morse hade vi bråttom. Elsa somnade om hos pappan efter att ha hållt sina trötta föräldrar vakna mellan sex och sju... Det var tur att pappan med var hemma så vi kunde hjäpas åt att bli klara. Pappan skulle till jobbet och Elsa och jag till stan för att träffa några kollegor på en adventsfika. Tyvärr blev det bortfall då en av de små blivit så pass sjuk att de fick läggas in... tänker på er!! Vi andra hade en trevlig fika tillsammans även om det inte blev en lussekatt som vi hoppats på utan någon lustig bulle som smakade citron mer än saffran... Efter fikan snabbade Jonna och jag oss till Camilla på Headline för ännu en gemensam klippning. Jag började och Jonna hade barnen och sen skiftar vi så jag tar Truls i selen och Elsa i vagnen. Vi fortsatte med en tur på stan där vi hittade lite av varje och så hann vi med en lunch med innan vi skildes åt. Sen möttes vi igen då vi båda åkte till City Gross...;)




Hemma efter en heldag på stan var vi rätt slut både Elsan och jag. Jag har städat lite och adventspyntat i våra fönster nu i kväll. Dörrarna har fått ännu ett lager färg och vi har fått mat i magarna igen.






Första julen i huset och vi har fler fönster än tidigare så det har blivit två nya stjärnor inhandlade i dag!! Blev nöjd. Än så länge har det inte kommit fram så många tomtar men kvällen är ju inte slut.... och det är ju en dag i morgon med.

I morgon blir det att skaffa lite mossa till mina hyasinter. Älskar hyasinter! Vita ska det vara! En vit amaryllis hoppas jag hitta i helgen med! I köket har vi den enda ljusstaken i år. Under den står de tre små platstomtarna, de måste vara framme, varje år!!!
Tänker på dig pappa! Hoppas det gick bra i dag och vi håller tummarna att det går bra på måndag med! Säger bara AJ!




1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så mysigt att göra julfint i sitt eget hus. Jag tokmyser här, bakar lussekatter, njuter av stjärnors ljus och vill bara ha snö och kallt och gnistrande klart överallt :-)
Sista plåten med "katter" ut nu och sen stryka de sista julgardinerna och fixa krokar till de sista stjärnorna. Ja, de uppe är ju kvar oxå, men där ser det ju ut som ett smärre krig utan golv och tapeter, så det är ingen större idé...
Glad första advent :-) Kram kram